fredag 19 juli 2013

De rätta svaren + vinnarna.

Då var tävlingen avslutad. Ni var 11 st som deltog. Och jag måste säga att ni är otroligt duktiga på att pricka in många rätt. Jag försökte göra det jättesvårt för att det skulle bli lite lättare att få fram en vinnare.

Här är de rätta svaren!

Kluring #1.
1. Grottbjörnens folk (Earth's Children #1) av Jean M. Auel
2. Syskonmakaren av Lisa Jewell
3. Hemsökt 3: Dödlig hämnd (Hemsökt #3) av Meg Cabot
4. Ett år senare (Peaches #3) av Jodi Lynn Anderson
5. Emma av Jane Austen
6. Fever (The Chemical Garden #2) av Lauren DeStefano
7. Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon
8. The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller

Här var man tvungen att precisera del i serie. Men tyckte många av er var sjukt duktiga. Det var okej att skriva den engelska titeln på bok + serie, så det fick man inte fel för.
Totalt här kunde man alltså få 16 poäng.

Kluring #2.
1. The Witch of Little Italy av Suzanne Palmieri Hayes
2. Revenge wears Prada: The devil returns (The devil wears Prada #2) av Lauren Weisberger
3. Winter town av Stephen Emond
4. Fins are forever (Fins #2) av Tera Lynn Childs
5. Ten av Gretchen McNeil
6. Washington D.C(All-American Girl #1) av Meg Cabot
7. The friday Society av Adrienne Kress
8. Vargbröder (Han som föddes att möta mörkret #1) av Michelle Paver

Samma här även, denna kluring kunde totalt ge 16 poäng. Felstavningar brydde jag mig inte om, men ville ha både för + efternamn på författaren + vilken del i serien det är.

Puh, det var alla rätta svaren. Då går vi vidare till vinnarna tycker jag. Ni var alltså 11 st som deltog och totalt kunde man skrapa ihop 32 poäng.

Här är topp 5-placeringen:

5. Bella från Bellas Bokblogg (23 p)
4. Miriam från Schitzo-Cookies Bokblogg  (24 p)
3. Nehlia (25 p)

Andra platsen snöt Anna från Boktycke (28 p)... Grattis. Du vinner alltså en hemlig bok. Ett mail till dig är på väg.


Och vinnaren blev....

Mari (29 p) Grattis. Skickar ett mail till dig inom kort. Du vinner alltså första priset som är ett hemligt bokpaket med två böcker.

Tack till alla som deltog. Skriv gärna och kommentera vad ni tyckte om tävlingen, om ni tyckte att detta var kul eller om ni föredrar vanliga utlottningar.



6 kommentarer:

  1. Jag deltog inte på den andra kluringen eftersom jag inte kände igen någon och med facit i hand hade jag bara läst en av böckerna. Är roligt när man kan klura ut genom att leta bilder svårare med bilder från insidan av böckerna :) Men alltid roligt med tävling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du uppskattade tävlingen iallafall.

      Radera
  2. Jag tycker om dessa tävlingar där man får klura lite och svaren inte alltid är självklara. Jag tyckte att det var alldeles lagom med två deltävlingar. Sen är det givetvis skönt med lite vanliga utlottningar emellanåt också.

    /Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra. Jag trodde att två deltävlingar var lite... så bra att du tyckte det var lagom. Jag hann ju bara med två denna gång, men så tänkte jag att jag skulle göra det lite svårare då istället.
      :)

      Radera
  3. Väldigt rolig tävling tycker jag! Dock lite väl svåra för min del då jag inte läst så många av böckerna som var med ;) Tycker också att två deltävlingar känns lagom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din Feedback. Svårt att veta hur svårt man ska göra det. Ofta är det några stycken som nästan kan allt ändå.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...