torsdag 4 juli 2013

Fallout av Ellen Hopkins

Canon EOS 1100D
Titel: Fallout
Författare: Ellen Hopkins
Serie: Crank #3

Förlag: Margaret K. McElderry Books 
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 688


(Utläst den 1 juli 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
Hunter, Autumn, and Summer—three of Kristina Snow’s five children—live in different homes, with different guardians and different last names. They share only a predisposition for addiction and a host of troubled feelings toward the mother who barely knows them, a mother who has been riding with the monster, crank, for twenty years.

As each teen searches for real love and true family, they find themselves pulled toward the one person who links them together—Kristina, Bree, mother, addict. But it is in each other, and in themselves, that they find the trust, the courage, the hope to break the cycle.

Told in three voices and punctuated by news articles chronicling the family’s story, Fallout is the stunning conclusion to the trilogy begun by Crank and Glass, and a testament to the harsh reality that addiction is never just one person’s problem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
Det här är alltså tredje boken i Crank-trilogin. Det som jag blev mest förvånad över är att den inte längre har Kristina som berättarröst utan istället hoppar mellan tre av hennes barns POV's. Jag kan förstå varför författaren valt att göra så dock, hon vill väl visa hur ett beroende inte bara har inverkan på den som är beroende utan även hur stor inverkan det också har på personerna i Kristinas närhet; hennes familj och barn o.s.v. Men jag tyckte ändå att det kändes lite konstigt att inte längre läsa ur hennes POV.

Spänning/Fart:

-

Karaktärer:
Vet inte riktigt vad jag tyckte om att läsa om hennes barn och deras historier. Varje barn hade olika teckensnitt för att man lättare skulle ha koll på vem man läste om, men jag blev förvirrad flera gånger iallafall. Så njaaa... hade nog tyckt att det varit lättare om den bara fokuserat på en person istället för att hoppa mellan tre olika personer. Och så tyckte jag att det var konstigt att de andra två barnen inte fick vara med alls. Borde inte alla fem ha fått ha med sina berättelser? Varför bara tre av barnen? Det tyckte jag var lite konstigt.

Skrivsätt:
Ellen Hopkins skriver bra. Men den här var den sämsta boken i trilogin faktiskt. Var lite hoppigt och rörigt och nä, jag sögs inte in i den som jag gjort med hennes tidigare böcker tyvärr.

Sammanfattning och betyg:
Tyvärr den sämsta boken i trilogin. Men ändå helt okej så det blir absolut en trea i betyg och jag rekommenderar er fortfarande att läsa Crank-trilogin, för den är absolut läsvärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...