lördag 13 juli 2013

Idolen av Meg Cabot

Canon EOS 1100D


Titel: Idolen
Författare: Meg Cabot 

Förlag: Tiden
Utgivningsår: 2008
Språk: Svenska
Antal sidor: 2
32

(Utläst den 3 juli 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
När Hollywoodstjärnan Luke Striker kommer till Jennys skola för att förbereda sig inför en roll, får Jenny till uppgift att visa honom runt. Det kryllar inte direkt av superkändisar i den lilla staden där Jenny bor, och för att inte totalt kaos ska utbryta är Luke inskriven under ett annat namn. Ingen mer än Jenny får veta vem han egentligen är. Men det visar sig vara lättare sagt än gjort. Snart har Luke ett helt gäng paparazzifotografer och kvällstidningsjournalister efter sig. Utan att hon vet hur det gick till befinner sig Jenny plötsligt mitt i rampljuset!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
En lite småknasig, lättsam och rolig bok av min favoritförfattare. Denna påminner väldigt mycket om Washington D.C som jag läste för ett litet tag sedan. Tycker också att den påminner mycket om filmen Win a date with Tad Hamilton som jag såg och tyckte mycket om för flera år sedan.

Handlar som beskrivningen säger om Jenny som får besök av en superstjärna i sin lilla hemstad.

Spänning/Fart:

-

Karaktärer:
Gillade Jenny och kunde relatera mycket till henne då jag också är en person som bryr sig mycket om andra men ofta upplever att andra inte bryr sig lika mycket som jag. Tyckte därför att Jenny var en mycket älskvärd karaktär. En sak jag dock aldrig förstod var hur de andra på skolan inte kunde fatta att det var Luke Striker bara för att han hade ett annat namn. Lite konstigt att det tog flera dagar innan polletten trillade ner. Han hade ju liksom ingen förklädnad eller någonting. Tyckte jag var lite mysko.

Skrivsätt:
Det bästa med Meg Cabots böcker är att man vet vad man får och jag tycker om det. Vill man ha något knasigt, lättsamt och gulligt då kan man alltid plocka upp en av hennes böcker och så vet man exakt vad man får. Det är skönt ibland.

Sammanfattning och betyg:
En knasig och lättsam bok som jag tyckte mycket om. Blir en femma här med (som för alla andra av Cabots böcker.)





 

Slänger med trailern till Win a date with Tad Hamilton bara för att jag som sagt tycker att den påminner mycket om den här boken.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst lite utav Meg Cabot innan och hon är en jättebra författare. Har dock inte läst den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillar Cabot så rekommenderar jag den här!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...