söndag 14 juli 2013

Katie Ellison ljuger inte av Meg Cabot

iPhone 4
Titel: Katie Ellison ljuger inte
Författare: Meg Cabot 

Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2009
Språk: Svenska
Antal sidor: 2
20

(Utläst den 22 juni 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
Katie Ellison ljuger inte.
Det är bara så svårt att säga sanningen när man hånglar med skolans snygga rebell bakom ryggen på sin populära, fotbollsspelande pojkvän. Och när man tycker att quahog-musslor är äckliga samtidigt som man kandiderar till att bli quahogprinsessa i stans årliga quahogfestival.
Vissa sanningar är det dessutom livsnödvändigt att hålla hemliga. T.ex. vad som verkligen hände den där kvällen när någon sprejade Tommy Sullivan är en fjant på gympasalsväggen i neonorange. Alla vet ju att det var det som drev Tommy från stan för fyra år sedan.
Och nu har Tommy Sullivan kommit tillbaka. Katie är övertygad om att han är ute efter hämnd, och hon är beredd att göra vad som helst för att behålla sitt perfekta (om än något oärliga) liv. Även om det betyder att ljuga mer än någonsin. Även om livet faktiskt är bättre än någonsin det är sant nu när Tommy har kommit tillbaka.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
Var ett tag sedan jag läste denna så har nästan hunnit glömma bort vad den handlade om. Men jag minns att jag gillade karaktärerna. Var tvungen att läsa igenom sammanfattningen av boken innan jag kunde börja skriva den här recensionen.

Boken handlar alltså om populära tjejen Katie som lever det perfekta high school-livet men som efter flera år fortfarande har svårt att glömma ett svek.

Spänning/Fart:

-

Karaktärer:
Älskade karaktärerna. Jag kunde relatera mycket till Katie i slutet av boken och jag var väldigt stolt över henne då. Gillar när karaktärer levt ett helt liv utan att ha tänkt på att det är något som saknats men att de sedan inser det och inser vad som behövs göras för att ändra på situationen. Jag gillar uppvaknanden. Det är intressant och som sagt också något som jag kan relatera till. Sedan älskade jag verkligen Tommy Sullivan. Dock tycker jag att själva sveket var lite överdrivet och att hela stan pratade om det o.s.v. Get a life liksom.

Skrivsätt:
Ännu en bok av min favoritförfattare. Älskade denna med. Den är väldigt förutsägbar, men det struntar jag i. Jag gillar den iallafall.

Sammanfattning och betyg:
En väldigt gullig bok med älskvärda karaktärer av min favoritförfattare.

Blir som vanligt en femma till min favoritförfattare, någon som är förvånad?



                   

2 kommentarer:

  1. Har inte läst något av Meg Cabot. Kanske borde läsa nånting av henne, vilken bok/serie bör jag läsa? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Princess Diaries eller Hemsökt-serien!! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...