onsdag 17 juli 2013

Kluring #2.

Dags för kluring #2.

Här har jag fotat av lite kapiteldetaljer som ni ska lista ut vilken bok de kommer ifrån. Jag har även här försökt att göra det svårt eftersom ni var riktigt duktiga på den förra kluringen. Flera stycken fick nästan full pott. Så här har jag försökt att göra det ännu svårare på några av dessa bilder.


Vilka är böckerna och författarna?

Uppdatering: Såg att jag skrivit ut poängsystemet fel. Varje fråga kan ge 2 poäng, inte 1 poäng som jag såg att jag skrivit.

Förklaring:
Varje titel + författare är alltså värt 2 p, så är det så att man klarar bara titeln men inte författaren så får man 1 p. Varje fråga kan alltså ge totalt 2 poäng. Totalt kan man alltså få 16 poäng.




1.





2.





3.





4.





5.





6.





7.





8.



Kom på att jag glömde att skriva hur noga jag är med era svar. Jag bryr mig inte om felstavningar och man kan aldrig få minuspoäng. Däremot är jag lite kinkig med att ni ska skriva rätt bok av en författare. Ingår boken i en serie så vill jag veta vilken bok i serien det är. Och det räcker inte med bara förnamn eller efternamn på författaren. Jag vill ha båda!

Sedan är det många som anmält sig men kanske bara hälften som har svarat på första kluringen, man måste givetvis svara på så mycket som möjligt om man ska ha någon chans att vinna.

Ni har som sagt till fredag kl. 20 på er.



LYCKA TILL!


TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD.

2 kommentarer:

  1. En fråga ang. hur man ska svara.
    "Ingår boken i en serie så vill jag veta vilken bok i serien det är."

    Betyder det att det inte räcker med bokens titel + författare utan man måste även skriva vilken del ur en serie boken är? :/

    T.ex. "Hush, hush av Becca Fitzpatrick" är fel för du vill ha "Hush, hush (Hush, hush #1) av Becca Fitzpatrick"? Eller har jag uppfattat fel?

    SvaraRadera
  2. Det stämmer, Jag vill veta vilken del det är också... är dock inte många frågor som blir drabbade av detta. Har nämligen inte med så många serier... Behöver dock göra det väldigt svårt då jag märkte att många fick många rätt på förra så därför behöver jag vara extra hård i min bedömning. Men man kan alltså aldrig få minuspoäng. Så är man osäker kan man alltid gissa och är ju som sagt väldigt få frågor som blir drabbade :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...