söndag 28 juli 2013

Lässvacka... och nu är det illa.

Ni kanske har märkt att jag inte har bloggat så mycket senaste veckan. Jag skrev ju i föregående inlägg vad det beror på... men nu måste jag ärligt erkänna att det inte är hela historien. För sanningen är att jag även har drabbats av värsta lässvackan. Det började med att jag fick problem med magen och bara gick runt och mådde skit i två veckor. Vanligtvis när jag ligger hemma i sängen så brukar jag få ganska mycket läst för att det ändå inte finns så mycket att göra så ja, då brukar jag passa på att läsa. Så var inte fallet den här gången, fann ingen ro att läsa knappt alls. Var ju så otroligt pepp på att läsa A million suns, har ju väntat på den i typ en månad... och så när jag väl fick den och började läsa så tappade jag lusten helt. Blir så sur när det blir så. Sedan började jag jobba och ja ni som jobbar vet ju vad det innebär. Man har inte så mycket tid att läsa och den lilla tid man har gör jag annat på. T.ex surfar på internet, kollar nån tv-serie eller promenerar med Goliat.

Jag kan dock ändå stoltsera med att jag har läst väldigt mycket denna månad och det är väldigt mycket tack vare Läs-A-Lot:en. Jag hade flyt under den veckan, men efter det dalade det rejält. Fick avbryta A million suns och istället plocka upp nåt enklare. Så det fick bli Kriget är slut av Morgan Alling som jag plöjde under två, tre dagar. Sedan blev det dags att åter igen ta tag i A million suns... men det går segt. Mycket segt. Känns som jag inte kommer någonstans.

Och vet ni vad det värsta av allt är? Jag har inte ens lust att köpa böcker. Vanligtvis så brukar det för mig vara med böcker som andra har det med kläder. Att jag vill läsa, har massor med olästa böcker i bokhyllan och ändå inte vet vad jag ska läsa och ständigt hittar nya böcker som verkar mer intressanta än de böcker som står och dammar i olästhyllan. Men, nej... just nu har jag inte ens lust att köpa några böcker. Känns som att jag har tillräckligt som det är. Jag vet inte vad som har hänt. För visst att jag inte köper några nya böcker är bra för plånboken. Men också så himla tråkigt. Jag SKA ju vilja köpa nya böcker. Det är ju ett intresse. Så jag känner mig verkligen tråkig nu. Jag älskar ju att plöja bok efter bok och längta efter nya böcker. Just nu får jag bara ångest av min olästbokhylla. Vill inte ens titta på den. Får dåligt samvete av alla böcker som står där och skriker "LÄS MIG!" Även recensioner känns jobbiga och mest som en belastning. Vet inte hur jag ska få tillbaka lusten. Jag vet att pauser kan vara bra ibland. Så lär väl få ta en paus i hopp om att lusten ska komma tillbaka.

Någon som känner igen sig? Det har liksom aldrig hänt att jag inte ens vill ha några nya böcker. Det känns snarare sorgligt nu om jag skulle köpa nån mer bok. Lite som att: "Jaha, ytterligare en bok som aldrig lär bli läst..."

Ursäkta för ett långt och väldigt random inlägg. Behövde bara babbla av mig lite med några som förhoppningsvis förstår. Ni, kära läsare som kanske känner igen er. Berätta gärna om era lässvackor och hur lång tid det tagit innan lusten kommit tillbaka eller vad ni brukar göra som funkar.

24 kommentarer:

  1. Ibland känner jag faktiskt inte heller för att köpa böcker och då tänker jag alltid positivt. Liksom men va bra kan jag passa på att läsa alla böcker jag har innan köpsugen slår till igen :P Ibland har man en svacka och det är okej, gör annat, boklusten kommer att komma tillbaka, Kram på dig Nelly :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet... jag antar att jag blir stressad över att ha så mkt olästa böcker som jag inte har nån lust att läsa.

      Radera
  2. Usch, det är så trist när det blir så. Lässvackorna kommer ju och går, men man tar sig ju alltid ur dem till sist :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör man. Brukar gå ganska fort för mig att ta mig ur dem. Brukar bara vara typ två-tre dagar. Men känns som det kommer bli bra mkt längre än då denna gång.

      Radera
  3. Det där med lässvackor är något som händer de flesta någon gång då och då. Ibland långa, ibland korta. Dessbättre så brukar man alltid komma ur dem efter ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog en längre för mig denna gång.

      Radera
  4. Sådär har jag också känt ibland. Och jag tror att det enda vettiga man kan göra är att låta tiden ha sin gång (fy, vad klyschigt det lät, men det är nog dessvärre sant). Ibland är man helt enkelt mer sugen på att se en dvd-box eller vad det nu må vara, och då mår man nog bäst av att göra just det, och inte tvinga sig att läsa "bara för att". Läslusten (och köpa-nya-böcker-suget) kommer tillbaka, förr eller senare! :)
    Skickar en uppiggande kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!!Jag är dessutom bra på att tvinga mig själv att läsa böcker jag inte har lust att läsa. det dödar verkligen läslusten!

      Radera
  5. Åh jag hatar lässvackor. Man känner sig ju inte alls som sig själv då. Väldigt tråkigt att det händer :C och nu vill jag bara krama dig för jag förstår hur drygt det kan vara att känna så. Men när du minst anar det så kommer läslusten tillbaka, tro mig! kram kram! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia! Hatar lässvackor!!

      Radera
  6. Usch. Men det är bara att vänta ut det! Hände mig i höstas, fick ångest så fort jag såg bloggen osv. Men vänta ut svackan eller kanske du kan läsa en favoritbok? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen usch. Jag ska försöka ta det lite lugnt och trappa ner på läsandet lite och bara läsa korta, simpla böcker. Blev lite trött på dystopier osv. Vill ha nåt lättsamt.

      Radera
  7. Åh, lässvackor är så jobbiga. Jag har också haft kortare perioder då jag varken känt för att läsa eller köpa böcker. Men för mig har det gått över av sig själv efter ett tag. Ta det lugnt och läs i den takten du orkar :) Och skriv inte recensioner bara för att du känner att du måste!

    Ett tips för att minska ångesten för att man har många olästa böcker är också att ta bort sin hylla med olästa böcker. Blanda istället in dem bland de lästa böckerna. Då behöver man inte se och bli påmind om hur många olästa böcker man har :) Hoppas det går över snart!

    SvaraRadera
  8. Jag ligger tyvärr i fas med dig. Har försökt läsa Tiger Lily av Jodi Lynn Anderson i flera veckor och bara kommit 100 sidor. Ingenting lockar, jag har t o m varit inne på Bokia utan att vilja köpa nånting. Allt känns bara som dryga måsten :( Tänkte ta mig en titt bland mina seriealbum för att få en kreativ kick, lite berättarglädje och fantasifullhet. Kanske det hjälper, vi får se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade på seriealbum jag med... vi får se.

      Radera
  9. Jag måste få fråga om Sommaren jag blev vacker och Ingen sommar utan dig som du har i bokhyllan är i pocket eller inbundet?

    SvaraRadera
  10. Jag har fått den känslan en del gånger förut. Det är så frustrerande och känns lite läskigt på många sätt. Dock så brukar det långsamt komma tillbaka för mig, för att det är när jag blir stressad och har för mycket att göra då jag får dessa jobba läsperioder. Men ta en liten paus, för det förtjänar du väl, och se ifall det hjälper :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pausar lite... läser bara lite grann varje dag nu.

      Radera
  11. Jag har precis kommit ut ur en lässvacka. Jag läste i princip ingenting på lite över två veckor och tog en liten bloggpaus. Men så skrev jag en inlägg för några dagar sedan om den kommande Vampire Academy-filmen och blev sugen på att läsa om den första boken. Den andra följde med av bara farten.
    Jag önskar att jag hade något bra tips att ge, men jag tror att varje svacka löses på olika sätt så det är svårt att veta vad som kan hjälpa den man är i just nu. Jag hoppas att du får tillbaka läslusten snart igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag hoppas det jag med. Läser lite grann varje dag... men oftast bara några sidor.

      Radera
  12. Jag vet att detta budskap kan träffas I yttersta överraskning. Men jag vill bara dela min Testimoney, Mitt namn Osawe Jennifer Jag är från USA var jag en gång skild från min kärlek för några år sedan, jag vet hur det känns och det gjorde ont att skiljas från den man älskar. Om du verkligen älskar honom och du vill ha honom tillbaka till dig, kommer du att göra allt möjligt för att få honom tillbaka till livet igen, det var mitt fall, jag älskar min man väldigt mycket så jag gjorde allt för att få honom tillbaka och han kom tillbaka till mig och nu är vi lever lyckligt som någonsin tidigare.
    detta är min historia: ... bott i USA i flera år now.I aldrig trodde på alla spell casting. Jag har blivit lurad av många olika personer.Jag förlorat hoppet i them.My ex lämnade mig.Jag blev devastated.I förlorade min job.My bästa vän såg min plight.Then han presenterade mig för DR. Oduduwa via dr.oduduwaspellcaster @ gmail.com, jag fick höra hans arbete free.Never trodde tills jag kom i kontakt med him.He gjorde ett pass för mig. Jag återställa alla mina pengar och min ex älskare kom tillbaka på mindre än 75hrs.I återkallades på min plats i work.Was främjas även immediately.I kunde inte tro att det finns en verklig spell caster där ute som gör gratis spells.I endast betalas uppskattning efter passet hade worked.He tar inte betalt för pengar från någon tills rolln har worked.You alla bör inte luras att trollformler inte fungerar. DR. Oduduwa stava arbete mycket snabbt och han tar inte betalt för money.You kan endast betala för artiklarna förtrollningen kommer worked.Try honom och se vad jag saying.These är de få saker han gör
    * HE Återställa förlorade älskare i 24 timmar.
    * PENGAR RITUALER / DELTA ILLUMINATI The New World Order
    * FJÄRRKONTROLL ÖVER LOVERS.
    * Alla typer av trollformler och VOODOO ARBETARE.
    * ÄR DITT BOTEMEDEL TAR LÅNG att lösa dina problem? Detta är din chans få hjälp snabbt.
    * Få rida på NÅGON TROLLDOM, otur och förbannelser.
    * EXPERT PÅ DISTANS HEALING
    * DOMSTOLSÄRENDEN även om man är dömd [OM det finns en chans att överklaga]
    * ÄR NÅGRA BODY svartsjuk med din relation?
    * Oavslutade jobb av andra läkare-om inte nöjd-KOMMA TILL MIG.
    * DU tvingas in i en skilsmässa?
    * HE FÖRHINDRA otur och svartsjuka.
    * ATT VINNA HÄSTAR och spel.
    * HAN KAN STOPPA VISSA ONE STÖRA er relation.
    * VILL DU HA BARN DITT VAL
    * VILL DU SNABB MARRIAGEPROPOSAL?
    * HAN KAN ren människor HUS, företag FASTIGHETER från otur.
    * BEHÖVER DU drivet sexuellt KRAFT OCH STARK erektioner.
    Du kan komma att behöva honom på något vad eller dela med vänner som har liknande problem. detta är DR.ODUDUWA kontakt
    EMAIL ADRESS: dr.oduduwaspellcaster @ gmail.com
    PROVA OCH DELA DINA VITTNESBÖRD TILL ALLA EFTER DET FUNGERAR, precis som jag gör nu tack ... och LYCKA TILL.

    SvaraRadera
  13. WOW!! Detta är det mest underbara jag någonsin har erfarenhet och jag måste dela denna stora testimony..I besökte ett forum här på internet den 8 MATCH 2015, och jag såg en fantastisk vittnesbörd om denna kraftfulla och stora spell caster heter DR MARVEL på forum..I aldrig trott det, eftersom jag aldrig hört eller lärt sig något om magi innan .. Ingen kropp skulle ha kunnat övertyga mig om magiska trollformler, inte förrän DR MARVEL gjorde ett fantastiskt arbete för mig och återställt min äktenskap 6 år tillbaka till mig och tog min make tillbaka till mig i samma 24 timmar på samma sätt som jag läste på internet..i var verkligen mållös och chockad när min make knä tigger om förlåtelse och för mig att acceptera honom tillbaka .. jag är verkligen ont om ord och glädje, och jag vet inte hur mycket för att förmedla min uppskattning till dig DR MARVEL du är en Gud sände till mig och hela min familj .. och nu är jag en glad kvinna en gång .. här är hans hemsida: www.extremespellhome.webs.com Och hans e extremespellhome@hotmail.com. Hans telefonnummer +1 669 221 3962

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...