måndag 15 juli 2013

Lock & Key av Sarah Dessen


Canon EOS 1100D


 
Titel: Lock & Key
Författare: Sarah Dessen
Förlag: Razerbill Penguin
Utgivningsår: 2009
Språk: Engelska
Antal sidor: 448



Denna bok ingår i temat: Contemporary. Kommer som vanligt en temavideo i slutet på sommaren när alla böcker i temat är utlästa.


(Utläst den 5 juli 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Bokus: 
Ruby Cooper likes to expect the worst. That way, she's never disappointed. Abandoned by her mother and forced to leave the house she calls home, Ruby is facing too many changes. Her lonely world has been transformed into a life of luxury by her long lost sister, but all Ruby wants to do is leave - she can make it on her own. Even Nate, the gorgeous boy-next-door can't seem to change her mind. Will Ruby realize first impressions don't always count? And that sometimes, people can surprise you, so it's ok to let the closest ones in.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
Var är en sommar utan Sarah Dessen? Svar: Ingen sommar. Slukade denna ganska kvickt eftersom den var med i min Läs-A-Lot-hög. Men hade nog inte läst ut den så fort om jag inte hade tvingat mig själv att läsa så mycket som jag gjorde.

Handlar om Ruby som efter ha blivit lämnad av sin mamma blir tvungen att flytta hem till sin storasyster som hon inte haft någon kontakt med på flera år.

Spänning/Fart:

-

Karaktärer:
Jag gillar att Sarah Dessens böcker inte alltid handlar om kärlek. Den här boken innehåller nämligen inte lika mycket kärlek som många av hennes andra böcker. Här är det mer fokus på familjeproblem och relationen mellan Ruby och hennes storasyster. Men visst innehåller den lite kärlek också. Dock tycker jag som den romantiker jag är att det inte hade skadat att ha mer lite mer av den varan. Men jag är kluven för det är rätt skönt att läsa om andra saker också.

Det är hur som helst jätteintressant att följa Rubys utveckling och hur relationen till systern förbättrades under berättelsens gång.

Skrivsätt:
Jag älskar verkligen Sarah Dessen, det är somrigt och det är intressanta och medryckande historier. Så som sagt en sommar utan en Sarah Dessen-bok är ingen sommar. Det här är inte en av hennes bästa böcker. Men väldigt bra ändå.

Sammanfattning och betyg:
En helt okej Sarah Dessen-bok. Inte hennes bästa, men bra nog.

Betyget blir en stark fyra. Rekommenderas till alla Dessen-fans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...