måndag 15 juli 2013

Månadsrapport: juni

Har ju varit bortrest ett tag så har inte hunnit sammanställa någon månadsrapport förrän nu. Men bättre sent än aldrig.

Canon EOS 1100D

Läst i juni 2013;
65. Across the universe - Beth Revis
64. Katie Ellison ljuger inte - Meg Cabot
63. Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
62. The Host - Stephenie Meyer
61. Hypnotisören - Lars Kepler
60. Lolita - Vladmir Nabokov



Totalt lästa böcker:
6
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska:
4

Bästa boken var: Utan tvekan Across the Universe! Är så glad att jag läst den nu. Älskade verkligen den.

Sämsta boken var: 
Lolita av Vladimir Nabokov. Ville så gärna tycka om den, men den var alldeles för seg för min smak.

Månadens överraskning: Måste än en gång säga Across the universe. Trodde ALDRIG att jag skulle tycka om den så mycket.

Månadens besvikelse: The Host. Trodde att jag efter att ha sett filmen skulle tycka bättre om den än vad jag gjorde. Den var okej, men lite av en besvikelse ändå.

Böcker jag gav upp:
Ingen. Men höll på att ge upp flera gånger med Lolita. 
 
Sammanfattning av månaden: Bara 6 lästa böcker så är absolut inte nöjd men jag är nöjd med att ha avslutat Science Fiction-temat samt att ha läst lite tjocka böcker som t.ex The Host och Hypnotisören.

Planerar att läsa i juli: Jag håller ju just nu på med mitt Contemporary-tema och det går ganska bra. Planerar att läsa så många som möjligt nu under juli. I övrigt bara att fortsätta att beta av oläst-högen.

____________________________________________________________________________________

Har inte sett på tv eller film knappt alls under juni så struntar i att visa på upp något här. Var väl typ bara en film eller något sådant.

Om någon ändå vill veta jag har sett på så kan ni ju alltid fråga :)

4 kommentarer:

  1. Så duktigt!^^ Tycker du har varit riktigt rask vad gäller läsandet, ser ju att flera av böckerna är riktigt tjocka!! Bra jobbat/läst Nelly!! :D Kämpa på, kramis från Albis! <3

    SvaraRadera
  2. Åhå, så det är så Across the Universe-ryggen ser ut! Satt och funderade på det tidigare idag.
    Läste du hela Liftarens guide till galaxen-serien eller bara första boken? Oavsett vilket så tycker jag det är imponerande; de två första böckerna tog en evighet för mig att läsa, min hjärna blev trött direkt och orkade bara läsa någon sida i taget :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska du fixa mitt shades of earth-omslag snart Elen? Jag har bara läst första boken i Liftaren. Ska ta tag i resten inom kort också för jag vill läsa alla.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...