lördag 13 juli 2013

Persikosommar av Jodi Lynn Anderson

iPhone 4

Titel: Persikosommar
Författare: Jodi Lynn Anderson
Serie: Persikosommar #1
Förlag: Ponto Pocket
Utgivningsår: 2010
Språk: Svenska
Antal sidor: 248



Denna bok ingår i temat: Contemporary. Kommer som vanligt en temavideo i slutet på sommaren när alla böcker i temat är utlästa.

(Utläst den 6 juli 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris: 
Första boken om tjejerna som sommarjobbar på en persikoodling! Doftrikt och sinnligt om förtroliga vänskapsband som knyts och förblir evigt slitstarka efter den här första heta sommaren.

Murphy har rykte om sig att vara den vildaste tjejen i Bridgewater och besitter en förmåga att slingra sig ur de knepigaste situationer. Men när hon åker fast för stöld på Darlington Orchard måste hon betala av skulden genom att plocka persikor under den stekande solen.

Leeda har den mjukaste hy hennes pojkvän någonsin smekt. Olyckligtvis tycker inte Leedas föräldrar att han bör smeka den något mer. Istället för att få tillbringa en underbar sommar på stranden blir hon ivägskickad till sin farbrors persikoodling.

Birdie brukade skutta runt på familjens persikoodling och plocka persikor för att det var så roligt. Men nu när hennes föräldrar ska skiljas och persikoodlingen är nära konkurs vill hon inte se en persika till synd att hon inte har något val.

Ihopfösta på Darlington Orchard kommer tjejerna att upptäcka vad sann vänskap innebär, hur man hittar söta pojkar bland persikor och, självklart, hur man plockar den perfekta persikan.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
Blev väldigt sugen på en ny somrig serie efter att jag läst Sommar-trilogin förra sommaren och verkligen fastnat för den. Såg att många tyckt bra om den här serien också så hoppades på att detta skulle bli en ny favorit då jag plockade upp den nu under semestern.

Serien handlar om tre väldigt olika tjejer som träffas då alla tre under en sommar jobbar på en persikoodling.
Boken innehåller så mycket, alltifrån kärlek och svek till vänskap. Och ja, jag har definitivt hittat en ny favoritserie! :) Men så verkar ju somrig contemporary vara lite av min grej...

Spänning/Fart:

-

Karaktärer:
Åh, jag gillade verkligen alla tre tjejer som boken handlar om. De är alla tre väldigt intressanta och även på olika sätt väldigt komplexa karaktärer. Men mina favoriter är helt klart Birdie, Honey Babe och Majestic. Det var Birdie jag mest kunde relatera till, men jag kunde även relatera till Leeda och Murphy i vissa av deras handlingar. Hur som helst så var alla karaktärer verkligen intressanta att följa.

Skrivsätt:
Skrivsättet är väldigt lättsamt och medryckande med fina miljöbeskrivningar. Åh, jag vill också tillbringa sommaren på en persikoodling! Det här är verkligen perfekt sommarläsning!

Sammanfattning och betyg:
Älskar denna bok, och har redan i skrivande stund plöjt del två och är inne på sista delen. Gillar ni Sommar-serien, LÄS DEN HÄR!!!

Betyget blir givetvis en femma!



1 kommentar:

  1. Förstår inte hur du kunde stå ut med den fruktansvärda svenska översättningen... Kan knappt fokusera på handlingen för att jag stör mig så mkt. Ska jag läsa de andra böckerna måste det bli på originalspråk!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...