fredag 23 augusti 2013

Filmatisering: Beautiful Creatures


Jag köpte nyligen hem denna film på Blue Ray så tänkte dela med mig lite av mina tankar efter att jag såg klart den igår.

Jag hade hört att den fått rätt dåliga recensioner då den släpptes på bio, men jag ville ändå se den själv och göra en egen bedömning. Men jag måste säga att förväntningarna var extremt låga men tyckte ändå att det var kul att se filmen. Var dock ett tag sedan jag läste boken så insåg att jag glömt väldigt mycket. Men faktiskt så blev jag positivt överraskad av filmen. Jag tyckte inte alls att den var så dålig. Både jag och sambon tyckte att den var helt okej. Okej, jag var inte överförtjust i skådisen som spelade Lena men över lag tyckte jag att filmen var helt okej. Gillade Ethan! Lite konstigt att Emmy Rossum spelade Ridley dock. Var ju inte direkt så jag hade föreställt mig henne i boken. Och jag saknade Boo i filmen. Buuu!

Det var ju också en hel del ändringar från bok till film och dessa gjorde mig lite förvirrad. Ethans och Lenas speciella band och slutet t.ex. Jag kommer inte ens ihåg hur boken slutade. Någon som kan berätta? För jag kommer verkligen inte ihåg, men jag tror att filmens slut inte var samma som i boken. Eller har jag fel?

Oavsett så blev jag hemskt sugen på att direkt sätta tänderna i Beautiful Darkness, så har börjat läsa den nu. Kanske kan det få mig att få läslusten tillbaka, hoppas.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte absolut att den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Har ju inte läst boken och jag blev riktigt förvånad av alla de där gamla krigsscenerna, riktigt bra faktiskt. Men vet inte om jag orkar läsa boken :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är lite långsam... men helt ok.

      Radera
  2. Hade inte läst boken, men tyckte absolut att filmen var riktigt hyfsad!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...