lördag 10 augusti 2013

Lässvackan...

... är konstig. Jag har läst ut fyra böcker i augusti, men tycker ändå att det går väldigt segt. När jag väl börjar läsa en bok så går det ganska bra. Läser ut den på två dagar typ. Det är bara det att jag har ingen som helst lust att läsa de böcker som jag borde läsa till temat o.s.v utan jag vill bara läsa alla andra böcker i bokhyllan. Jag har svårt att koncentrera mig och tappar intresset för böckerna. Är urless på dystopier och tjocka tegelstenar. Jag borde läsa Clockwork Prince men har ingen lust. Tjockleken avskräcker mig. Försökte börja men orkar inte koncentrera mig på handlingen. Har heller inte läst någon bok på sistone som har fått mig så där fast. Vill falla pladask för en bok. Så där som jag brukar kunna göra. Nu läser jag varje dag, men jag tycker inte att det är så kul och det beror nog på att ingen av de böcker jag försökt läsa på sistone har fallit mig i smaken riktigt.

Så nu behöver jag tips! Vill ha någon riktigt bra bok. Den ska vara lättläst och helst på svenska. Snälla tipsa mig om bra böcker. Det ska helst vara lättsamt. Inga dystopier eller tunga fantasyäventyr. Och INGA tegelstenar. Låt tipsen flöda!!

12 kommentarer:

  1. När jag känner mig lite trött på att läsa brukar jag återgå till min favoritförfattare Nora Roberts. Det är alltid lättläst och sidorna brukar flyga förbi, det finns en salig blandning böcker som hon har skrivit, men kärleken och romantiken brukar för det mesta stå i centrum på något vis. Det finns både serier och enstaka böcker.

    Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm. Har inte läst nåt av henne.

      Radera
    2. Har du läst Underbara helvete? Den är jättebra! Den är inte så tjock, typ 300 sidor.
      Har du läst allt med Sarah Dessen? den som nyigen översatts är lika bra som hennes andra böcker och lättläst.
      sanningen om Alice av Rebecca James är inte tjock men spännande, det var länge sen jag läste den men jag vet Att jag gillade den väldigt mycket.

      Hoppas du Fått nå tips du gillar :)

      Radera
    3. Har läst mycket av Sarah Dessen, men inte allt.
      Sanningen om Alice har jag läst för mycket länge sedan. Gillade verkligen den.
      Åh jag har underbara helvete på engelska i min tbr-pile.

      Radera
  2. Jag röstar på att du ska läsa "Tid att dö" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja Anna. Där sa du nåt! :)

      Radera
  3. På ön av Tracey Garvis Graves, när jag läste den tänkte jag flera gånger att den nog skulle vara ett väldigt bra val om man råkat hamna i en lässvacka. Den var skriven på ett sådant sätt att den verkligen "fångade" läsaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... den ska jag absolut kolla upp. Tack!

      Radera
  4. Om du vill läsa nåt svensk rekommenderar jag Emma Granholm. Hon har ett par riktigt bra ungdomsböcker som är både lättare och tyngre :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du ska kolla upp Sofia Nordin och Lisa Bjärbo. Och om du känner för humoristiska böcker kan jag rekomendera Arto Paasilinna, särskilt Kollektivt själv mord och En lycklig man.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...