lördag 31 augusti 2013

Månadsrapport: Augusti

Canon EOS 1100 D


Läst i augusti 2013;
83. Var är Alaska? - John Green
82. Flickan från tjugotalet - Sophie Kinsella 
81. Pretty Little Liars: Hemligheter - Sara Shepard
80. Pretty Little liars: Lögner - Sara Shepard
79. Restaurangen i slutet av universum - Douglas Adams
78. Legenden om Morwhayle: Dödens stad - Peter Bergting
77. A million suns - Beth Revis
76. Mina hemligheter - Sophie Kinsella

 
Totalt lästa böcker: 8
Antal böcker lästa på engelska: 1 (Vilket skämt.)
Antal böcker lästa på svenska:
7

Bästa boken var: A million suns av Beth Revis trots att det tog väldigt lång tid att läsa ut den. Men den serien är ju så grymt bra!!

Sämsta boken var:
Dödens stad av Peter Bergting. Den var inte jättedålig, men jag fastnade inte förrän i slutet.

Månadens överraskning: Flickan från tjugotalet av Sophie Kinsella. Det var en väldigt annorlunda chick-lit som jag tyckte väldigt mycket om.

Månadens besvikelse: Restaurangen i slutet av universum av Douglas Adams. Tyckte att första delen var bättre.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Har gått oerhört trögt med både läsning och bloggande under augusti. Har heller inte läst någon sådär superbra bok förutom A million suns. Och inte ens den lyckades alltid hålla kvar min läslust utan fick pausa i flera dagar ibland för att orka fortsätta. Vet inte vad det är, men har väldigt svårt med koncentrationen just nu. Så har fått läsa många böcker på svenska bara för att jag ska kunna klara av att läsa ut dem. Men är trots denna lässvacka nöjd med antalet lästa böcker. Så SÅ dåligt har det ju inte gått. Men oerhört tråkigt att behöva tvinga sig själv att läsa. Och temaläsningen har ju varit en katastrof, har ju knappt läst någon bok till temat, suck.

Planerar att läsa i september: Först och främst ska jag försöka att avsluta mitt augusti-tema. Sedan får vi se. Jag hoppas att läslusten kommer tillbaka snart för det här är inte likt mig.

_________________________________________________________________________________

Tv-serier jag sett i augusti 2013;



Samma som förra månaden. Inget nytt alltså. Skippar att visa vilka filmer jag har sett för det har knappt blivit några alls. Tror bara att jag har sett Beautiful Creatures och Warm Bodies faktiskt. Men gillade de väldigt mycket, båda två. Klicka för att komma till min recensioner.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...