torsdag 1 augusti 2013

Månadsrapport: Juli

Canon EOS 1100D


Läst i juli 2013;

75. Kriget är slut - Morgan Alling
74. Hate List - Jennifer Brown
73. Syskonmakaren - Lisa Jewell
72. The summer I became a nerd - Leah Rae Miller
71. Ett år senare - Jodi Lynn Anderson
70. Och sedan kom hösten - Jodi Lynn Anderson
69. Persikosommar - Jody Lynn Anderson
68. Lock & Key - Sarah Dessen
67. Idolen - Meg Cabot
66. Fallout - Ellen Hopkins


 
Totalt lästa böcker: 10
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska:
6

Bästa boken var: Persikosommar, hela serien. Så bra!! Kriget är slut av Morgan Alling var heller inte dum. Men var ju flera stycken av dessa som fick 5/5 så svårt val. Men den mest klockrena femman var absolut Persikosommar.

Sämsta boken var:
Får nog bli Fallout. Tyckte inte den var lika bra som de andra delarna.

Månadens överraskning: Hate List av Jennifer Brown. Den tyckte jag var bättre än vad jag trott. Riktigt bra var den.

Månadens besvikelse: The summer I became a nerd. Jag hade förväntat mig mer av den. Den var inte direkt dålig, bara inget jag kommer att lägga på minnet tyvärr.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Började otroligt bra med Läs-A-Lot:en i början av månaden men efter det tappade jag lite intresset för att läsa. Läste kanske lite FÖR mycket helt enkelt. Så månaden började bra men sedan gick det utför. Så läste knappt ingenting under sista veckan i juli. Men tio lästa böcker är ju ändå riktigt bra så jag är nöjd.

Planerar att läsa i augusti: Har just nu en rejäl lässvacka så lär inte bli så mycket läst under augusti. Har absolut ingen aning om vad jag ska köra på för tema heller. Om jag ska ha något alls när läsningen går så segt. Om jag ska ha något så måste det bli något lättläst. Är så trött på tunga dystopier just nu. Behöver lättlästa böcker. Chick-litts osv. Om någon har något förslag på tema så får ni gärna hojta till.

_________________________________________________________________________________

Har dragit igång lite nya tv-serier nu under sommaren. Dexter har länge varit min favvoserie, men måste säga att Suits definitivt har blivit min nya obsession. Gud så bra!

Har blivit lite filmer den här månaden också. Länge sedan jag såg min favoritfilm Broarna i Madison County. Åh, vad den är bra!!!! Men jag bölar ju som jag vet inte vad varje gång jag ser den.



Tv-serier jag sett i juli 2013;






Filmer jag har sett i juli 2013; 





4 kommentarer:

  1. Frustrerande när man hamnar i en läs svacka. De perioder som det drabbar mig så kikar jag desto mer på film och serier. Då kikar jag både på nya filmer och filmer som jag ej sett på länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... brukar jag med göra.

      Radera
  2. Jag har ju inte allas mycket att komma med i jämförelse med dig... Visst att jag har en del runt omkring just nu, men i alla fall. ;P (:

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...