tisdag 6 augusti 2013

The summer I became a nerd av Leah Rae Miller

iPhone 4


Titel: The summer I became a nerd
Författare: Leah Rae Miller
Förlag: Entangled teen
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 258

Denna bok ingår i temat: Contemporary. Klicka här för att titta på temavideon.


(Utläst den 12 juli 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
On the outside, seventeen-year-old Madelyne Summers looks like your typical blond cheerleader—perky, popular, and dating the star quarterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she’s a nerd hiding in a popular girl's body isn’t just unknown, it's anti-known. And she needs to keep it that way.

Summer is the only time Maddie lets her real self out to play, but when she slips up and the adorkable guy behind the local comic shop’s counter uncovers her secret, she’s busted. Before she can shake a pom-pom, Maddie’s whisked into Logan’s world of comic conventions, live-action role-playing, and first-person-shooter video games. And she loves it. But the more she denies who she really is, the deeper her lies become…and the more she risks losing Logan forever
.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 

Handling:
Populära tjejen som innerst inne är en nörd. Tycker egentligen att det är ett ganska töntigt koncept och jag förstår inte riktigt grejen med varför snygga tjejer inte skulle kunna gilla serietidningar och comic conventions. Tycker hela den grejen känns konstig. Förstod inte varför det skulle vara så hemskt om det kom ut att hon var en nörd.

Men annars gillade jag handlingen och allt nörderi. Kunde känna igen mig ibland, hahaha.

Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Som jag skrev tidigare så tyckte jag att det var lite töntigt att hon var tvungen att smyga så med att hon var en nörd så jag irriterade mig på det. Samtidigt så gillade jag Maddie som karaktär för att hon var så där härligt awkward i början av boken och Logan var riktigt charmig. Jag gillade dem som par!

Skrivsätt:
Första boken jag läser av Leah Rae Miller. Vet inte om hon har skrivit någonting mer faktiskt. Det var iallafall lättsam läsning och jag skulle säkert plocka upp någon mer bok av denna författare om jag sprang på någon i framtiden.

Sammanfattning och betyg:
Lättsam och rolig läsning med mycket nörderi. Dock tycker jag att konceptet populär tjej som skäms över att hon gillar nördiga saker känns ganska töntigt. Men jag tyckte ändå om den här boken pga allt nörderi så tycker nog ändå att boken är värd en fyra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...