fredag 27 september 2013

Bokmässan.

Jaha, så var det Bokmässan nu igen då. Är jag där? Nej, inte i år heller.
Förra året hade jag fullt upp med jobb vid den här tiden och i år är jag pank. Eller, jag är inte pank... men jag måste hålla i de pengar jag har. Och då känns ju en resa till Göteborg + massa bokköp inte det bästa alternativet för min plånbok direkt.

Så, nej... blir ingen mässa för mig i år heller. Men jag är övertygad om att ni som är där klarar er utmärkt utan mig. Blir ingen tröstbeställning som det blev förra året heller. Så i år är jag tråkig. Det är så det får bli helt enkelt... men jag har ju tillräckligt med böcker iallafall så det lär väl inte gå någon jättenöd på mig direkt. Ska gosa ner mig i soffan med en bok och se om jag kan läsa ut den.

Någon mer som inte ska dit?

14 kommentarer:

  1. Jag ska inte dit heller, mest på grund av att jag är i samma "pank" situation som du och så har jag en massa studier och en jobbdag i helg att göra och så är det en bra bit till Göteborg från Finland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tar ju ett tag att åka dit. Helt klart. Men skönt att jag inte är ensam då iaf.

      Radera
  2. Jag är inte heller där, kanske nästa år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nåt år vore det kul att åka. Men vill gärna ha lite närmare ditt.

      Radera
  3. Jag är inte där, väldigt tråkigt men jag bor ju inte ens i närheten av Göteborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller. Tycker det blir för långt från Stockholm faktiskt. Men nåt år ska jag dit.

      Radera
  4. Blir ingen bokmässa för mig heller. Hälsan är inte riktigt som den skall, så det finns ingen ork. Inte ledsen för det. Igår kikade jag på livesändningarna därifrån på Kunskapskanalen. Dom sänder ju därifrån hela helgen. Idag har det bara blivit att lyssna på lokalradion som också sänt därifrån. Nu blir det strax soffläge och Idol.
    Ha en trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Detsamma. Nej, i år bryr jag mig inte så mycket. Jag har så mycket böcker redan som måste läsas så det är nog lika bra att stanna hemma.

      Radera
  5. Jag är inte där. Bor ju i Luleå så jag behöver verkligen en bättre inkomst om jag ska tänka tanken på att ta mig dit någon gång. Men jag hoppas väl att det ska gå något år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju lite långt. Nåt år skulle jag vilja åka dit, men äsch känns ok ändå faktiskt.

      Radera
  6. Hej!
    Jag har taggat dig! :D http://elinasbokliv.blogspot.se/2013/09/reading-habits-tag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var jagsom startade denna tagg i Sverige så har redan gjort den.

      Radera
  7. Jag kom inte heller iväg i år men planerar att besöka mässan nästa år ett par dagar. Det är en liten bit att åka från Stockholm (bor också i Sthlm) men det kan det säkert vara värt :) Hoppas att kan åka nästa år :)

    SvaraRadera
  8. Åh vad kul att du också bor i Sthlm!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...