söndag 1 september 2013

Filmatisering: Warm Bodies aka Zombien som blir kär.


Igår såg jag äntligen Warm Bodies, yay. Har velat se den jättelänge, men nu såg jag att den släppts på Blue Ray så då köpte jag hem den direkt. Kul att äntligen få se den och därför tänkte jag bara skriva ner lite korta kommentarer om vad jag tyckte. Blir alltså ingen lång recension, men ville ändå skriva nåt om den eftersom jag tyckte väldigt mycket om den.

Jag gillade ju boken som jag läste för ganska länge sedan nu men har ju glömt rätt mycket vad som hände. Jag tyckte verkligen om att de tagit en lite komisk twist i filmatiseringen. Det passade bra till den här boken. Jag gillade även skådespelarna jättemycket, speciellt Nicholas Hoult. Tyckte att han gjorde ett bra jobb. Älskade hur han fick fram så mycket uttryck utan att knappt säga någonting.


Saknade dock vissa delar från boken, t.ex att de inte tog med hans fru och barn som han hade innan han träffade Julie. Men annars är jag jättenöjd. Tyckte filmen var riktigt söt och charmig. Älskade slutet, supergulligt.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...