måndag 23 september 2013

Filmatisering: Water for elephants



Den här har legat här hemma några veckor nu och jag har velat se den, men det har liksom bara inte blivit av men igår satte sig, jag och sambon och tittade på den. Jag har ju läst boken, men det var ju ett tag sedan så jag hade glömt bort en del. Men kom ihåg saker, mer och mer vartefter filmen gick.

Jag tyckte över lag att det var en väldigt bra filmatisering. Tyckte den stämde överens riktigt bra med boken, kan inte komma på någonting som inte stämde överens med boken. Men som sagt, har ju glömt lite... men kan faktiskt inte komma på någonting som saknades i filmen. Och det är bra!




Har väl aldrig varit det största fanet av RobPatz men tyckte att han gjorde ett ganska bra jobb faktiskt.




Djuren. Jag säger bara djuren. Jag älskar djur och jag fixar inte att se på när djur far illa. Så det var det värsta med den här filmen. Elefanten som är så söt. Hur kan man bara behandla den illa? Jag förstår inte. Fy, vad jag hatade August.


Men söt film. Gillade den väldigt mycket och visst är det något speciellt med cirkusar? Det tycker iallafall jag.

4 kommentarer:

  1. Har inte läst boken utan bara sett filmen. Älskar den verkligen. Så himla bra!!

    SvaraRadera
  2. Jag läste boken efter filmatiseringen och jag minns att jag fick en förklaring till varför August var som han var, om jag minns rätt hade han någon form av mental störning (fy det låter hemskt) men jag minns inte exakt vad det var. Inte för att det förlåter allt han har gjort men man fick någon form av förståelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste boken för länge sedan... men har inget minne av något sådant...

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...