måndag 16 september 2013

Min önskelista #1

Skrev ju för ett tag sedan om att jag vill skriva om något nytt här på bloggen och bad er  komma med lite förslag. De förslag ni kom med var främst att ni ville se mig göra lite fler taggar, skriva om mina favoritförfattare, favoritböcker och sedan var det någon som tyckte att det kunde vara intressant om jag gjorde ett inlägg med kommande böcker som jag ser fram emot och DET tyckte jag var en jättebra idé. Men då jag inte orkar ha jättekoll på alla nya böcker som släpps så valde jag att göra en egen liten twist på idén och istället skriva lite korta kommentarer om vilka böcker jag för tillfället skulle klicka hem om jag skulle göra en bokbeställning. 

Då detta går ut på att visa vilka böcker jag för tillfället önskar mig så har jag har valt att kalla denna inläggsserie kort och gott för "min önskelista".






Eleanor & Park - Rainbow Rowell
En bok jag hört så mycket gott om på senaste tiden. Verkar vara precis min typ av bok. Folk verkar jämföra den med Anna and the french kiss och den vet ni ju alla att jag älskar.

School spirits - Rachel Hawkins
Gillade ju verkligen Hex Hall serien och tycker att det är lite tråkigt att den är slut nu, så varför inte plocka upp samma författares senaste?

Fantastic beasts and where to find them - J.K Rowling
Den här boken ska bli film och alla goes nuts. Jag med!!

Going vintage - Lindsey Leavitt
Gulligt omslag och verkar vara min typ av bok. Känns lite som Vickis vintagebutik som jag läste och tyckte mycket om för ett tag sedan.

Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman

Jag läste En man som heter Ove och blev frälst. Och är man ett Backman-fan så är ju det här ett måste. Eller hur?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är ni intresserade av någon av dessa böcker eller har ni kanske redan läst någon av dem, vad tyckte ni isåfall?

Vad tyckte ni om den här idén? Något jag ska fortsätta med? Eller var det dåligt?

8 kommentarer:

  1. Saker min son behöver veta om världen har jag börjat läsa (lånade från biblan), skitrolig såklart. Så slutade läsa för jag ska ha den innan jag läser klart den!

    SvaraRadera
  2. Saker min son behöver veta och Fantastic beasts vill jag ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Uppenbarligen haha. :)

      Radera
  3. Eleanor & Park och Going Vintage har jag hemma i bokhyllan, men jag har inte läst dem än. Jag tycker du ska fortsätta med de här inläggen! :) Jag tycker det är intressant/roligt att se vad andra ser fram emot att läsa vare sig det är uppkommande eller 'gamla' böcker :)

    SvaraRadera
  4. Kul. Då fortsätter jag

    Åh vill verkligen ha dem jag med!

    SvaraRadera
  5. Alltså, alla påstår att Fredrik Backman skriver så bra. Jag måste läsa och se hur sant det är :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...