söndag 1 september 2013

Nellys bokiga bekännelser.

Fina Ebba taggade mig att göra denna taggen för några dagar sedan. Så det är väl bara att köra.

Här är reglerna (jag kopierade från Ebba):

Själva meningen med "bokiga bekännelser" är att varje person som gör den ska tänka efter vad som har hänt i sitt liv och sedan berättade om de 7 största sakerna som är relaterade till böcker och läsning. Det kan vara allt mellan himmel och jord, man sätter gränserna själv för vad man vill dela med sig av - glöm bara inte att namnge inlägget som "'ditt namn' bokiga bekännerlse". När man väl har "bekänt" så ska man tagga vidare 5 stycken andra bloggare, och sedan meddela dessa personer att de har blivit utvalda! Svårare än så är det inte. 

LET'S DO IT!






1. Jag läste inte Harry Potter förrän jag var runt tjugo.

Nej, ni läste rätt. Jag läste inte Harry Potter förrän jag var "vuxen". Hade avfärdat den som en barnbok och sedan struntat i serien ända tills jag var ca tjugo... då plötsligt blev jag nyfiken och tänkte jag skulle testa. Och det är klart att jag blev fast, för det blir man!



2. Jag läste Grottbjörnens folk när jag var tretton år ung.
Vet att jag har nämnt detta förut men tycker fortfarande att det är ganska speciellt att jag läste denna tegelsten redan som trettonåring. Trots tantsnusket! Men brukar säga att det inte var så mycket tantsnusk i denna då huvudkaraktären är ett barn i största delen av första boken.



3. Jag är en av de få som inte gillade Jellicoe Road.
 
Japp, alla verkar älska och hylla denna bok. Men jag kom aldrig in i den... tyckte bara den var rörig och tråkig. Nej, jag fattade aldrig vad det var som var så genialt med den. Någon som håller med? Säg att jag inte är ensam, please.


4. När jag har lässvacka återkommer jag nästan alltid till samma författare.
Jag säger bara; MEG CABOT!!! Älskar alla hennes böcker. Nästan iallafall, så skönt att veta vad man får ibland.





5. Jag har slutat räkna antalet olästa böcker.
Ja, för det gör mig så in i bomben stressad. Att se hur olästhögen bara växer. Ännu värre nu när jag är inne i värsta lässvackan ever. När ska det vända?


6. Den bok jag är mest sugen på att läsa just nu är en bok jag inte äger. 

Yes. Lite irriterande. Fast äger och äger... den finns faktiskt här hemma. Men det är sambons bok hahaha. Vill ni veta vilken det är? Här har ni svaret.





7. Jag gråter till sorgliga böcker.

The fault in our stars, Och så levde de lyckliga och Grottbjörnens folk är bara några exempel på när jag grät... Floder! Alltså inte bara någon enstaka tår utan jag bokstavligt hulkade mig igenom några av sidorna. Jupp, jag är blödig som attan!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaha, det var nu som man skulle tagga fem nya personer men eftersom jag inte har en aning om vilka som har gjort den så taggar jag alla er som inte har gjort den. Jag vet, skittråkigt... men verkligen, jag menar det. Har du inte gjort den och vill göra denna tagg så gör det! Vad väntar du på?



2 kommentarer:

  1. Jag har försökt läsa Jellicoe Road flera gånger men tar mig inte igenom den, jag fastnar inte...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...