onsdag 25 september 2013

Recension: Page by Paige av Laura Lee Gulledge


Canon EOS 1100D
 
Titel: Page by Paige
Författare: Laura Lee Gulledge
Förlag: Harry N. Abrams
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 192

(Utläst den 18 september 2013)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Paige Turner has just moved to New York with her family, and she's having some trouble adjusting to the big city. In the pages of her sketchbook, she tries to make sense of her new life, including trying out her secret identity: artist. As she makes friends and starts to explore the city, she slowly brings her secret identity out into the open, a process that is equal parts terrifying and rewarding.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blir en lite annorlunda recension även denna gång då jag tycker det är ganska svårt att veta hur jag ska recensera seriealbum. Men hoppas att inte det gör något. Tycker ni också att det är svårt? Vet aldrig riktigt hur jag ska lägga upp den här typen av recension.

Handling:
Jag har länge velat hitta fina seriealbum och när jag skulle göra min förra Amazonbeställning så ville jag köpa hem lite seriealbum eftersom jag kände mig sugen på att läsa något lättläst och roligt.

Jag är ju dock lite kräsen med vilken typ av tecknarstil jag gillar. Älskade ju tecknarstilen i Anya's Ghost t.ex. Men så hittade jag detta album som jag tycker påminner lite grann om Anya's Ghost iallafall. Inte jättemycket, men lite. Har inte sett någon annan bokbloggare som har läst detta men jag tyckte att det kunde vara kul att vara först att läsa något för en gång skull. Så att beställa hem denna var väldigt mycket av en chansning, men kul att få testa något nytt.

Det är en fin historia tycker jag. Handlar ju kortfattat om en tjej som flyttat med sina föräldrar till New York. Hon har ganska dåligt självförtroende och dålig självkänsla men tecknar mycket och är riktigt bra på det. Genom boken får man läsa om hennes känslor genom hennes teckningar. Under bokens gång lär hon känna några nya kompisar som på olika sätt lockar fram henne ur sitt skal.

Jag gillade verkligen huvudpersonen. Jag kunde relatera oerhört till henne då jag själv lider mycket av dåligt självförtroende och jag kunde verkligen känna igen mig själv i hennes berättelse. Det tror jag också bidrog väldigt mycket till hur mycket jag kom att tycka om den här boken. För det gjorde jag verkligen!


Lite bilder på hur albumet ser ut inuti för er som är intresserade:



 

Sammanfattning och betyg:
En ny favorit! Är så glad att jag köpte hem det här albumet. Är verkligen supernöjd och jag kan varmt rekommendera detta till alla bloggare som gillade Anya's Ghost.

Betyget blir fem av fem. Helt klart.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tycker jag absolut att du ska göra.

      Radera
  2. Ok, jag vet att jag kommenterade här. Internet äter upp mina kommentarer! D;
    Nåja, kontentan av den där kommentaren var iaf att jag nog måste köpa denna. Bara så du vet ;]

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kommentarer försvinner ibland. Har gjort det för mig på andras bloggar också. Kul! Gör det!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...