lördag 28 september 2013

Svar från frågestunden.

Tack för alla frågor som kommit in till frågestunden.

Jag vet att jag skrev att ni fick ställa vilka frågor ni vill, men då jag fick några väldigt personliga frågor så har jag valt att inte svara på dem. Vissa saker tycker jag helt enkelt inte hör hit eftersom det inte är någon personlig blogg utan en bokblogg. Jag kan nämna privata saker här ibland som t.ex sambon eller saker som händer i mitt liv men då gör jag bara det för att jag tror att det kan ha inverkan på min uppdatering här. För att ni kanske undrar var jag tagit vägen annars om jag inte skriver här på länge. I övrigt så är det en bokblogg och ingenting annat och därför har jag valt att inte svara på alla frågor jag fått här. Frågor om jobb och kärlek tycker jag inte riktigt hör hit såvida jag inte känner mig tvungen att skriva om det för att jag kommer att vara borta från bloggen t.ex.

Okej, nog om det. Här kommer mina svar.


1. Om du skrev en egen bok, vilken genre skulle du då skriva i? :)

Oj, vad svårt. Det skulle nog antingen bli en contemporary eller en dystopi tror jag. Men jag är inte säker, men jo det skulle nog bli en contemporary.

2. Skriver du något själv? det är ju så många bokbloggare med författardrömmar :)

Nej, det kan jag inte säga att jag gör. Har väl försökt några gånger men har nog inte tillräckligt tålamod utan tröttnar direkt om jag kör fast. Så har säkert påbörjat flera stycken böcker, men det blir liksom inte mer än så. Skriver nån sida och sedan glöms det bort.

3. Ska du läsa/recensera några fler John Green böcker?
Ja, det kommer jag säkert att göra. Har ju läst tre hittills, men kommer säkert att bli fler eftersom jag gillar honom som författare.

4. Om du skulle få leva i en fiktiv värld för resten av ditt liv, vilken skulle du leva i?En fiktiv värld...hmm. Får jag säga Genovia? Isåfall säger jag det. Det verkar så mysigt där.

5. Vilket Hogwarts house är du i?

Jag är nog en ganska typisk Hufflepuff. Jag anser mig inte vara tillräckligt modig för att hamna i Gryffindor... eller tillräckligt smart för att hamna i Ravenclaw eller Slytherin. Lojalitet är dock något jag värdesätter väldigt högt så ja, jag är definitivt en Hufflepuff.

6. Vilka är dina favoritbloggar? (bok eller inte spelar ingen roll)

Jag har ganska många. Jag har t.ex jättemånga favorit booktubers. Här är några!

Padfootandprongs07:
http://www.youtube.com/channel/UCJ_kIyREYl_9tkjdIqqXmOA

Bookables:
http://www.youtube.com/channel/UC-j5Ie3bY8_er89DcwIlO5w

Little Book Owl
http://www.youtube.com/channel/UCYOhq5F-joK8qQPekd-jU1g

7. Vad tycker du om för sorts musik?

Jag har ganska blandad musiksmak. Jag är en sucker för musikaler t.ex. Det har jag varit i ca 10 år nu. Så all musikalmusik. Annars gillar jag Coldplay, Justin Timberlake, Regina Spektor, Maroon 5 etc. Just nu lyssnar jag typ bara på Taylor Swift, haha. Älskar hennes Red-album så det går på repeat här hemma. John Mayer och Damien Rice lyssnar jag mycket på också. Veronica Maggio, om jag ska nämna en svensk artist. Finns alltså rätt mycket jag gillar.

8. Om du var en säl för en dag vad skulle du göra? (sjukt seriös fråga, jag vet)

Haha, bästa frågan! Då skulle jag nog köra simtävlingar under vattnet med mina sälkompisar, bara för att man kan liksom. Vad härligt det skulle vara.

9. Om du fick välja valfri stad i världen att bo i var skulle du vilja bo då? (tillfälligt eller permanent spelar ingen roll)
Åh, men då skulle jag nog vilja bo i London faktiskt. Fast om jag kunde franska så skulle jag nog vilja bo i Paris. Australien vore coolt också. Svår fråga.

10. Har du någon favoritdoft?
Parfym antar jag att det är frågan om här och då måste jag vara jättetråkig och säga att jag inte är en sådan där parfymtjej. Använder nästan aldrig parfym. Så om någon har några tips på goda dofter så får ni gärna tipsa mig här.

11. Vad inspirerar dig mest?
Också en supersvår fråga. Jag inspireras nog av folk som går sin egen väg utan att vara rädd för vad folk ska tycka. Och om jag ska ta något mera vardagligt så inspireras jag också väldigt mycket av "pyssliga" människor. Älskar att pyssla, men har ofta dåligt med inspiration och vet inte vad jag ska hitta på att göra för nåt.

12. Skriver du något själv?
Se fråga två.

13. Hur kommer det sig egentligen att du fått ett så stort bokintresse?
Ingen aning. Har bara alltid varit intresserad av det sedan jag lärde mig läsa.

14.  Hur kom du på idén att börja blogga om ditt intresse?
Ingen aning här heller. Jag hade länge haft en Livejournal men hade tröttnat på det och ville ha något nytt och så trillade jag in i bokbloggarvärlden.

15. Vilka tv-serier följer du just nu?

Dexter, som precis sänt sitt sista avsnitt. Snyft. Suits. Den vill jag verkligen tipsa om. SÅ BRA! Homeland, också väldigt bra och Glee.

16. Hur gör man för att man ska få förlagen att ge en rec-ex? Alltså, vad är det man skriver/säger när man hör av sig och ber om det? Jag vill också be om det men jag vet inte hur jag ska göra.
Inga konstigheter alls egentligen. Jag brukar bara skriva och berätta om min blogg och säga vilka typer av böcker jag brukar recensera samt länka till bloggen och fråga efter rec-exet jag vill ha.

2 kommentarer:

  1. Haha älskar sälfrågan! Jag hade (i en sälsituation) lag mig på en sten och legat så där lite u-formad så som sälar brukar göra och se om det är jobbigt eller bekvämt, bara för att jag kan ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...