tisdag 17 september 2013

Tagg: A-Ö Undersökning

Hittade denna roliga tagg hos PiaBookrelated idag och kände att jag också ville göra den. Dock skrev Pia att den har cirkulerat runt bland bokbloggarna ett tag nu men det verkar jag ha missat. Var första gången jag har sett den faktiskt men verkade väldigt kul så jag kör på!


Det är alltså en bokrelaterad fråga för varje bokstav i alfabetet. Enkäten var först på engelska (a-z) men Anna från Boktycke la till de tre sista frågorna för å, ä och ö. ___________________________________________________________________________



Author you’ve read the most books from:
Utan tvekan Meg Cabot. Älskar Meg Cabot! Har ju läst nästan alla hennes serier nu.

Best Sequel Ever:
Svår fråga verkligen. Har läst många bra uppföljare men har också läst många dåliga. Så väljer en ganska självklar nämligen andra boken i Harry Potter-serien, Harry Potter and the Chamber of Secrets.  



Currently Reading:
Hemlös av Gail Carriger.

Drink of Choice While Reading:Te! Jag älskar te och dricker nog minst tre koppar om dagen förutom på sommaren då jag brukar dricka iste istället. Eller vatten.

(inte min bild)


E-reader or Physical Book?
Fysiska böcker all the way. Jag har en e-boksläsare men använder den väldigt sällan. Känns inte som min grej riktigt. Jag vill kunna bläddra och ta i boken och ha ett bokmärke.
Älskar att bläddra i fysiska böcker!



Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Åh, troligen skulle jag varit supersingel. Var kär i allt och alla på högstadiet och gymnasiet. Men blev aldrig ihop med någon för jag ville alltid dejta killar jag inte kunde få av olika anledningar. Så kommer ihåg denna tid som tiden då jag bara låg hemma och var olyckligt kär. Men om jag nu hade dejtat iallafall så hoppas jag att jag skulle ha dejtat någon fin kille. Har ju alltid gillat killar som har den där lite the boy next door-looken. En typisk sådan är ju Cricket från Lola and the boy next door.

Glad You Gave This Book A Chance:
Åh, En man som heter Ove av Fredrik Backman. Är så glad att jag struntade i mina fördomar och gav denna en chans. Så himla bra!

Hidden Gem Book:
Säger samma bok som i föregående fråga. Alla måste verkligen läsa den En man som heter Ove!!

Important Moment in your Reading Life:
Säger som Pia och säger när jag startade bokbloggen och började få rec-ex. Då började jag läsa mer än jag någonsin gjort tidigare.

Just Finished:
Vince & Joy av Lisa Jewell. Riktigt bra! 

Kinds of Books You Won’t Read:
Får nog svara deckare på den frågan. 

Longest Book You’ve Read:
Harry Potter och Fenixorden. På svenska då, den är 1008 sidor lång. Den är lång den, men bra. 

Major book hangover because of:
En man som heter Ove!!! Ville inte att den skulle ta slut. 

 

Number of Bookcases You Own: 
3 stora Billy-bokhyllor + 3 små. Så 6 st.

(Bild på mina små Billy-bokhyllor.)

One Book You Have Read Multiple Times:
Vattenmelonen av Marian Keyes. Har nog läst de flesta Marian Keyes-böcker väldigt många gånger. De gör mig alltid glad.


P
referred Place To Read:
 
I soffan tror jag. Eller ute i gräset på sommaren.

 
Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
“His eyes lock on mine."Anna,I promise that I will never leave you."
My heart pounds in response.And Étienne knows it,because he takes my hand and holds it against his chest,to show me how hard his heart is pounding,too.” -  Anna and the french kiss

För att jag är en sådan romantiker. <3

R
eading Regret:
I regret nothing!

Series You Started And Need To Finish(all books are out in series):
Sista delen i The wolves of Mercy Falls. Har stått i hyllan ur länge som helst. Fan. 

Three of your All-Time Favorite Books:
The fault in our stars av John Green, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon och En man som heter Ove av Fredrik Backman. 

Unapologetic Fangirl For:
The Princess Diaries av Meg Cabot. Älskar den serien så mycket!!!!

Very Excited For This Release More Than All The Others:
Isla and the happily ever after av Stephane Perkins. Jag älskar romantik och feel-good.


Worst Bookish Habit:
Att jag ibland inte orkar ge böcker en riktig chans innan jag ger upp och väljer nån annan istället. Så gjorde jag inte innan jag hade bokblogg, men nu har jag bara alldeles för många böcker att läsa. Lyxproblem jag vet.


X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
The Princess Present av Meg Cabot.

Your latest book purchase:
[Här] är min senaste haul!


ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Vince & Joy av Lisa Jewell.

Ålder då du lärde dig att läsa:
När jag började skolan, så 7 år


Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Grottbjörnens folk av Jean M. Auel från 1983. 

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Hallowed av Cyntha Hand. Den har legat och väntat alldeles för länge nu.

4 kommentarer:

  1. Har precis börjat med Ove, vill bara att det ska hända något. Tycker den är rätt dryg så långt :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ånej. Hoppas att du tycker att det blir bättre sen.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...