torsdag 31 oktober 2013

Månadsrapport: oktober

(Francesca är ej med på bilden.)


Läst i oktober 2013;

98. Bad taste in boys - Carrie Harris
97. Konsten att vara kvinna - Caitlin Moran
96. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
95. Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
94. Jag är ju så jävla easy going - Jenny Jägerfeld
93. Francesca - Melina Marchetta
92. Hallowed - Cynthia Hand

 
Totalt lästa böcker: 7
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska:
5

Bästa boken var: Tror det får bli Konsten att vara kvinna. Var dock många fyror den här månaden. Ingen sådan där klockren femma, så det var synd.

Sämsta boken var:
Francesca. Nu ger jag upp Melina Marchetta. Hon är ingen författare för mig.

Månadens överraskning: Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Tyckte den var mycket bättre än vad jag hade trott. Hög igenkänningsfaktor!

Månadens besvikelse: Bad taste in boys. Hade förväntat mig att jag skulle gilla den mer. Nu tyckte jag bara att den var okej.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Trodde att jag skulle ha fått mer läst den här månaden då jag haft mycket tid. Men nej... jag tror att det faktum att Beyond two souls släpptes under oktober har haft ganska stor inverkan på min lästid faktiskt.

Planerar att läsa i november: Kommer att fortsätta med min skräckläsning. Har en hel del böcker att beta av där faktiskt. Sedan hoppas jag på att plöja massor med hyllvärmare också! Och så böckerna från min senaste Book Haul så klart ;-)
_________________________________________________________________________________



Filmer jag sett i oktober 2013;




Blev mycket filmer den här månaden. Och har verkligen gillat alla de jag sett. Speciellt vill jag tipsa om Gravity. SÅ bra!


Tv-serier jag har sett i oktober 2013;



Har blivit mycket Homeland under oktober. Ni får jättegärna tipsa mig om fler serier som jag kan börja titta på. Känns som jag behöver lite fler nu. Tittar på Glee också, men de har ju uppehåll nu.


2 kommentarer:

  1. Och jag som inte alls gillade Konsten att vara kvinna, antar att man antingen hatar eller älskar den ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...