tisdag 15 oktober 2013

Recension: Hallowed av Cynthia Hand

Canon EOS 1100D


 
Titel: Hallowed
Författare: Cynthia Hand
Serie: Unhearthy #2

Förlag: Harper Teen
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 403

(Utläst den 2 oktober 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
For months part-angel Clara Gardner trained to face the raging forest fire from her visions and rescue the alluring and mysterious Christian Prescott from the blaze. But nothing could prepare her for the fateful decisions she would be forced to make that day, or the startling revelation that her purpose—the task she was put on earth to accomplish—is not as straightforward as she thought.

Now, torn between her increasingly complicated feelings for Christian and her love for her boyfriend, Tucker, Clara struggles to make sense of what she was supposed to do the day of the fire. And, as she is drawn further into the world of part angels and the growing conflict between White Wings and Black Wings, Clara learns of the terrifying new reality that she must face: Someone close to her will die in a matter of months. With her future uncertain, the only thing Clara knows for sure is that the fire was just the beginning.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 

Handling:
Andra boken i Unearthly-trilogin. Gillade ju ettan väldigt mycket och andra delen har stått och dammat rätt länge i oläst-hyllan nu. Så tyckte att nu var väl dags att ta tag i den ändå.

Handlar ju om halv-ängeln Clara, som jag verkligen fastnade för i första boken så att äntligen få läsa fortsättningen var verkligen toppen!

Spänning/Fart:
Hade glömt typ allt från första boken så var lite tråkigt och därför höll jag på att kämpa med den här boken väldigt länge innan jag lyckades läsa ut den. Tog också jättelång tid innan jag kom in i den, tog verkligen halva boken innan jag började komma in i världen igen och kom ihåg varför jag älskade första boken så mycket. Men andra halvan var jättebra, dock sorglig. :'-(

Karaktärer:
Varning för spoilers! Var så sorgligt när de fick reda på att Claras mamma skulle dö. Usch, fick tårar i ögonen när jag läste det. Men fint när pappan kom tillbaka, tyckte också att det var ett jättevackert slut. Så himla fint. Längtar tills jag får köpa hem sista delen nu. Älskar verkligen Claras berättarröst. Ska bli jättespännande att se hur det slutar. 

Skrivsätt:
Gillar den här bokserien och tycker att Cynhia Hand skriver väldigt bra. Det är lättläst med en riktigt bra huvudkaraktär som är sådär härligt självironisk som jag älskar.

Sammanfattning och betyg:
Bra bok och väldigt bra serie! Synd bara att man glömmer så mycket mellan varje bok. Borde verkligen försöka läsa en och samma serie i sträck oftare. Tyvärr gör den lite sega startsträckan att boken tappar lite i betyg. Men tyckte verkligen om den mot slutet. Ser verkligen fram emot att se hur det hela slutar.


Blir en fyra i betyg. Läs om ni är nyfikna. Det här är en riktigt bra serie!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...