torsdag 3 oktober 2013

Tagg: Book Shuffle Tag

Jag har blivit taggad att göra en superkul tagg som heter Book Shuffle Tagg och det är Pia som har taggat mig, taaaaaaaaaaack. Här kommer mina låtar. Otroligt kul tagg det här!



Reglerna är mycket enkla:
Sätt din musikspellista på shuffle.
De 5 kommande låtarna ska du para ihop med 5 passande böcker som du har läst.
Inget fuskande! Skippa inte en låt som du är missnöjd med.


1. Låt: Satan i gatan av Veronica Maggio
Bok: Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld

Känns precis som en sådan låt som Minou hade kunnat lyssna på. Tyckte den passade väldigt bra till just Hål i huvudet.
 

2. Låt: Spaceship Coupe av Justin Timberlake
Bok: Across the universe av Beth Revis

En låt från J.Ts senaste platta som jag inte har lyssnat på så mycket. Känns dock som ett ganska självklart val med tanke på låtens namn. Kanske skulle denna låt kunna spelas ombord på Godspeed, vem vet?


3. Låt: In my life/A heart full of love från Les Miserables
Bok: Vickis vintagebutik av Isabel Wollf

Egentligen skulle jag ju vilja säga Les Miserables här eftersom det är musik från musikalen med samma namn. Men eftersom jag inte har läst den boken så väljer jag istället en bok som jag har läst och då får det bli Vickis vintagebutik. Tycker den här musiken passar bra ihop med den boken också då boken känns lika gammaldags och lika vacker som det här musikstycket.


4. Låt: Hummingbird Heartbeat av Katy Perry
Bok: Washington D.C av Meg Cabot

En härligt, glad poplåt. Tycker den här skulle passa jättebra till vilken Meg Cabot-bok som helst. Det är lättsam och härligt trallvänlig gladpop. Precis lika lättsamt och glatt som en Meg Cabot-bok.


5. Låt: Let me talk to you prelude/My love av Justin Timberlake
Bok: Perfect chemistry av Simone Elkeles

Perfect Chemistry handlar om en tonårsprudlande romans och känns ganska sexig då den handlar om en förbjuden kärlek. Tycker därför att My love av Justin Timberlake känns väldigt passande då det är en sexig partylåt som definitivt skulle kunna vara ett spår till ett soundtrack till Alex och Brittanys romans. 



JAG TAGGAR ELEN, MIRIAM OCH EBBA !

10 kommentarer:

  1. Man tackar! ^^ Ska försöka hinna med imorgon, hjärnan är för mosig för tankeverksamhet ikväll.Väldigt dålig koll på både dina låtar och böcker, kanske borde kolla upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det gör du som du vill. Men om du är intresserad så gör det...

      Radera
  2. Hihi - kul! Men då jag är mestadels inne på radiovågen just nu om jag råkar sitta i bilen, så hoppar jag nog att göra denna taggen själv. (: Men: kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså, jag menar inte att du hade taggat mig, Nelly. (; (:

      Radera
  3. Men så kul och annorlunda tagg, den ska jag försöka mig på =)

    Tack för taggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag gjort den =) men inlägget dröjer till när jag har tid att renskriva det ^^

      Radera
    2. Tror jag har taggat dig i några fler taggar också... men kommer inte ihåg vilka.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...