söndag 20 december 2015

Recension: Miss Peregrines Home For Peculiar Children av Ransom Riggs




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer efter omläsning:





Miss Peregrines Home For Peculiar Children av Ransom Riggs

Blev äntligen en omläsning av den här, tack vare #ransomläs. Dock läste jag på originalspråk denna gång.

Som jag säger i videorecensionen från förra gången jag läste boken så gled jag verkligen in och ut i handlingen väldigt mycket första gången jag läste, och lite så var det även denna gång. Dock så fastnade jag mycket mer mot slutet den här gången och valde därför att plocka upp Hollow City på en gång efter att jag läst ut den här.

Jag gillar stämningen igenom hela boken, det är kusligt, men inte jätteläskigt. Precis lagom för mig som annars är extremt lättskrämd.

[Spoiler] Tyckte verkligen att det var spännande mot slutet där när de gav sig av och Miss Peregrine var fast i fågelform.

Blir en fyra i betyg den här gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...