torsdag 7 november 2013

Det börjar dra ihop sig...

(Bild från We heart it)


Jag längtar så tills i jul. Älskar allt med julen! Snön, maten, myset, ledigheten och julklapparna. Och i år längtar jag ju lite extra tills ledigheten och tills vi får flytta in i vår nya lägenhet.

Men nu till dilemmat. Förra året hade jag ju jultema här på bloggen och det tänkte jag ha i år med. Med start den 1 december. Men jag har ingen aning om vad jag ska läsa. Tyckte jag lyckades få ihop ett fint gäng med temaböcker förra året. Men i år känns det som att jag inte har en aning om vad jag ska läsa så snälla, hjälp! Älskar att mysa med stämningsfulla julböcker vid jul.

Så har ni läst några bra juliga/vintriga böcker - tveka inte att tipsa mig! Behöver alla tips jag kan få!

8 kommentarer:

  1. Åh, älskar också jul, redan när advent börjar sätter myset igång :)

    Sparkle av Kaya McLaren ger en lite vintrig och mysig känsla, men i övrigt får jag nog fundera lite till.

    /Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, den ska jag genast kolla upp!

      Radera
  2. Längtar också till jul! Hur är det med En liten röd fågel i juletid? Har inte läst men hört att den ska vara bra. Sparkle gillade jag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut kolla upp dina förslag.

      Radera
  3. Tycker det finns väldigt lite YA böcker med julstämning, så det fick bli chicklit för min del. Fick inspiration från www.ihyllan.se som gjorde ett inlägg för ett tag sen om julböcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla in hennes inlägg då.

      Radera
  4. Åh jag med! Det är så mysigt med jul! Sitter och äter pepparkakor nu :)

    Jag hade ju en tävling förra året med massa böcker med jultema, i det här inlägget nedan hittar du en sammanställning av de böcker jag hade med i tävlingen och de böcker som alla som deltog tipsade om (massa bra!)
    http://bokenartankensbarn.blogspot.se/2013/01/utvardering-julkalendern-2012.html
    Kommer en tävling i år också förresten ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...