söndag 24 november 2013

Filmatisering: Catching Fire


Då var det idag min tur att se Catching Fire äntligen. Jag lyckades få med mig sambon den här gången. Skoj, det trodde jag inte men han gillade första filmen så därför kunde han tänka sig att se den andra också så det var ju kul.

Dock kom jag på mig själv med inse då jag satt i biosalongen att jag nästan totalt glömt bort vad som hände i andra boken. Uh-oh. Kom faktiskt knappt ihåg någonting alls. Det enda jag kom ihåg var ju att det skulle bli ett spel med tidigare vinnare. That's it. Fattar inte hur jag kan ha glömt så mycket.

Jag tyckte att filmen var rätt bra iallafall. Så nu tänkte jag punkta upp det jag gillade mest med filmen:


* Jennifer Lawrence. Gud vad grym hon är. Hon levererade verkligen hela filmen igenom. Wow!

* Jena Malone som Johanna. Hon passade så bra!!

* Katniss tal till Rues familj. Där kom första tårarna.

* När Mags gick in i dimman. :'-(

* Johannas scen i hissen. HAHAHAHA!!

* Humorn. Gillade "What's your favourite color?" "Now you stepped over the line."-replikerna

* Cinna och den fantastiska klänningen Katniss hade under intervjun.



Kul att ha sett den nu äntligen. Ska bli kul att se fortsättningen sedan. Dock kommer jag inte alls ihåg slutet på boken. Hur slutade den egentligen?

8 kommentarer:

  1. Trist att du bara tyckte filmen var okej... jag såg den också igår och fullkomligt älskade den!! Den var ju så spännande, rolig, sorglig och snyggt gjord. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag märkte att jag lät lite besviken. Jag tyckte att den var mer än okej faktiskt. Var bara trött när jag skrev ner mina kommentarer.

      Radera
  2. Den var mycket bättre än jag trodde, men så tålde jag ju inte andra å tredje boken så det hjälper ju att dra ner förväntningarna. Jennifer Lawrence och Johanna - strålande! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om Jennifer lawrence och Johanna! Super!
      Jag tyckte filmen var bra... Hade inte så höga förväntningar heller då jag egentligen bara älskade första boken. Tyckte inte de andra var alls lika bra.

      Radera
  3. Jag längtar så efter att se filmen. Men jag får nog längta tills filmen kommer på blue-ray så småningom. Just nu upptas min tid av förberedelser för bröstcanceroperation den 12/12 så annat kommer i andra hand för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad tråkigt att höra Lena.

      Radera
  4. Var väldigt imponerad av Jena Malone, hon gjorde verkligen Johanna bra! Överlag var jag extremt nöjd med hela filmen, tyckte de gjorde en riktigt bra filmatisering av andra boken.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...