lördag 30 november 2013

Godmorgon världen och lite statusuppdatering.

(Bild från We heart it)
Hallå allihopa.
Ville bara titta in här och säga att jag lever. Bloggen har verkligen fått lida den senaste tiden och jag ber om ursäkt för det. Jag älskar mitt nya jobb och ger verkligen allt, men då blir det ju också så att jag är dödligt trött när jag kommer hem efter arbetsdagen och då orkar jag helt enkelt inte blogga. Dessutom har jag åkt på min andra brakförkylning sedan jag började jobba och har nu legat hemma med feber och värk i kroppen (suck för förskolebaciller!), vilket är ännu en anledning till att det inte blivit något bloggande. Idag känner jag mig dock något piggare så får bli lite bloggande från sängen.

Och hörrni, vad snabbt tiden går... helt galet. Imorgon är det första advent... vart tog november vägen egentligen? Detta leder mig också in på det här med jul. Jag har ju sett att många av er bloggare ska ha adventskalendrar på era bloggar och jag får lite dåligt samvete. Jag önskar så att jag hade haft tid att planera något sådant också. Men det har helt enkelt inte funnits tid eller ork.

Men nu undrar jag, för jag skulle vilja göra nånting här på bloggen ändå. Vad skulle ni vilja se under december? Jag har ju inte tid att göra någon adventskalender... men skulle ni vilja se en tävling eller lite dagliga videoblogginlägg där jag pratar om min läsning? Eller vill ni kanske köra en Läs-A-Lot under december och jullovet? Själv har jag ledigt mellan den 20 dec-6 jan. Ni får jättegärna kommentera med vad ni skulle vilja se här på min blogg.

För mig så kommer december och januari bjuda på massor med skoj.

* 1:a dec - Adventskalendern börjar - tjohoo!!!
* 1:a dec - Äkta människor börjar igen - ännu mera tjohooo!!!
* Någon gång under dec - Starbucks öppnar i Stockholm!!!
* Mycket mys på jobbet med barnen. Nu när det blir lite lugnare tempo inför jul.
* Ganska lång julledighet för min del och massor med julmys!
* 2 jan flyttar vi!! YAAAAAAAY!!! Jag kan inte vänta... Längtar så till vår nya lgh.
* 2 jan. Lillen börjar på hunddagis. Lite spännande men också nervöst.



4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du trivs på jobbet :) Hoppas du hinner ikapp med allt snart, även om den stundande flytten förmodligen gör att det tar ett tag.
    Vet inte riktigt vad du skulle kunna hitta på i december, något som lockar mig just nu är någon form av läsutmaning i mellandagarna även om jag inte kommer hinna läsa jättemycket (vill ju mysa med släkt och vänner också).
    Glad första advent på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jätteskönt! Får se om det kan bli nån slags läsutmaning då.

      Radera
  2. Jag hoppas ju på att någon drar igång ett Läs-A-Lot under julen! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...