lördag 2 november 2013

Så glad!!

Detta är dock helt obokrelaterat. Men jag är verkligen glad just nu. Vi har ju som ni fått läsa om innan här på bloggen länge velat över om vi ska flytta. Vi har funderat på Linköping eller flytt inom Stockholm. Eller bo kvar. Nu har vi äntligen tagit ett beslut. Det blir flytt. Inom Stockholm. Jag har nämligen lyckats med något som jag trodde var i princip en omöjlighet i Stockholm. Jag har fått en hyresrätt!!!!!!!!!!!!!!! Så i början av januari blir det flytt. Ska bli oerhört skönt, dels för att vi velat länge och nu äntligen kan släppa det och dels för att vi äntligen slipper det här området som jag är så sjukt trött på av olika anledningar. Och sambon är skitglad för nu slipper han lånet + att vi kan spara till sommarstuga istället för att bo i bostadsrätt som vi gjort nu.

Så nu är det glada dagar. Dessutom började jag nytt jobb igår och stormtrivs redan. Så yes!! Nästan så jag vill fira med en bokbeställning till men nja... vi får se. 

18 kommentarer:

  1. Grattis till lägenheten! Det är verkligen inte ofta man hör om någon som hittar en hyreslägenhet i Stockholm :) vad är det för nytt jobb du har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är förskollärare. Men brukar inte prata så mycket om mitt jobb på bloggen då jag inte vill prata om mitt jobb så mycket över internet. Kan ju vara känsligt. Men ja, jag är förskollärare.

      Nej, jag vet hyresrätt går typ inte att få tag på i Stockholm. Så är jätteglad, tycker det är en bedrift. Man brukar ju vara tvungen att köpa här och det tycker sambon är för dyrt. Så han har sagt att ska vi bo här så vill han ha hyresrätt vilket jag trodde var hopplöst så var beredd på att ja, då får vi väl flytta då. Är ju typ hopplöst om man vill inte ta lån iallafall i Stockholm. Så ja, jag är skitglad. Ska man hyra här så får man hyra i andrahand. Och det vägrar JAG. Så har känts ganska hopplöst ,men ibland ska man ha tur.

      Radera
    2. När man minst anar det så får man den där lilla extraturen :) Åh, vad kul att du också är lärare! Jag är dock för lite äldre barn (högstadie)... :D

      Radera
  2. yaaaay!! Grattis grattis! ^^ kan knappt vänta tills jag flyttar ut själv, men det blir i april/maj för min del ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia. Jag är jätteglad. Vad kul att du fått lägenhet också.

      Radera
  3. Men Grattis! Ta vara på turen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag verkligen försöka göra!

      Radera
  4. Grattis. Så roligt för er!!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis!!:)

    Jag har nu en tävling på min blogg om du är intresserad :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...