onsdag 13 november 2013

Vinterenkät.

En kul liten vinterenkät som jag nyss hittade hos Bellas bokblogg. Ursprungligen kommer den från Bokhora.



Senaste bokköp
: Några vintriga böcker till jultemat. Som just nu är på väg hem till mig från Amazon.

Senaste bibblolånen: Fransesca av Melina Marchetta. Var dock ingen höjdare.

Senaste utlästa boken: Våga flyga av Lisa Jewell.

Favorittidning: Läser inte så mycket tidningar nu för tiden. Men jag gillar utländska modemagasin som Vouge och Elle.

Plats där jag helst läser: Soffan eller i sängen möjligtvis. Gillar även att läsa på bussen eller tunnelbanan på väg till jobbet.

Så sorterar jag min bokhylla: I bokstavsordning efter författarens efternamn. Har sorterat så sedan jag var liten så har svårt att sortera på något annat sätt. Ska kanske testa nån annan variant efter att vi flyttat.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Tvillingserien av Francine Pascal.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Grottbjörnens folk av Jean M. Auel som jag fått av min mamma.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Allegiant av Veronica Roth och Shades of earth av Beth Revis!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, hur kommer det sig att du lyckas beställa från Amazon? När jag försöker så säger hemsidan att de inte levererar till Sverige?/Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag beställer från Amazon.co.uk och de levererar till Sverige.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...