måndag 9 december 2013

Recension: Forever av Maggie Stiefvater

Canon EOS 1100D


Titel: Forever
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The wolves of Mercy Falls #3
Förlag: Scholastic

Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 390

(Utläst den 7 december 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
then.

When Sam met Grace, he was a wolf and she was a girl. Eventually he found a way to become a boy, and their love transformed from curious distance to the intense closeness of shared lives.

now.

That should have been the end of their story. But Grace was not meant to stay human. Now she is the wolf. And the wolves of Mercy Falls are about to be hunted in one final, spectacular kill.

forever.

Sam would do anything for Grace. But can one boy and one love really change a hostile, predatory world? The past, the present, and the future will all collide in one pure moment - a moment of death or life, farewell or forever.


  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 

Handling:
Äntligen har jag avslutat en serie. Så skönt. Ville bara börja med att säga det.
Så i denna bok är det Grace som är vargen och det tycker jag är en ganska intressant twist faktiskt. Dock var det som med de flesta andra serier nu för tiden att jag glömt bort vad som hände i föregående del. Så var fallet även här. Hade glömt väldigt mycket av vad som hände i Linger, dock kom jag ihåg att jag gillade tvåan bra mycket bättre än ettan. Dock tyckte jag inte att den här var lika bra som Linger. Det var för segt. Och jag har kommit på en sak. Jag gillar inte långsamma böcker. Eller nej, låt mig omformulera det där. Jag gillar inte långsamma paranormal romance berättelser. Då det är paranormal förväntar jag mig lite mer fast paced. Det fick jag inte här. Jag kan älska vackra feel-good berättelser med lite långsammare tempo. Men det är för att då förväntar jag mig inte fartfylld action. Det gör jag tyvärr här och då blir också besvikelsen ganska stor då jag inser att boken går i ett ganska långsamt tempo.


Spänning/Fart:
Tempot är för segt. Jag blev stressad och ville bara avsluta boken och börja läsa någonting annat. Tyvärr.


Karaktärer:
Jag gillar karaktärerna och jag gillade verkligen Cole i den här boken. Dock kan jag tröttna lite på Grace och Sam och deras omöjliga kärlek. Det blir lite tjatigt. Men jag gillade som sagt ändå twisten med att Grace var vargen i den här, avslutande delen.

Läste att det kommer att släppas en fortsättning på The wolves of Mercy Falls men som kommer att ha Cole och Isabelle som protagonister. Kan ju kanske vara något eftersom jag verkligen gillade Cole i den här delen.


Skrivsätt:
Jag har kommit fram till att Maggie Stiefvater kanske inte är någon författare som passar mig egentligen. Hon har ett vackert språk, men hennes böcker är långsamma och det gör mig stressad. Nja, tveksammt om jag kommer att läsa fler böcker av henne. Men som sagt hon skriver väldigt vackert och det gör mig ändå lite, LITE intresserad av att läsa någon av hennes andra verk. Vi får väl se...

Sammanfattning och betyg:
En okej serie tycker jag. Men det är ett för långsamt tempo för min smak. Hade velat ha mer action och lite snabbare tempo. Det saknades här och därför blir det bara en trea i betyg till Forever samt till serien som helhet.

En helt okej bokserie, men inte så mycket mer. Kul att få ha betat av ännu en serie nu iallafall.




4 kommentarer:

  1. har denna bokserie och har tänkt börja på den inom den närmaste månaden om jag hinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt okej... men om sagt lite långsam, men finns ju många som inte har nåt emot det.

      Radera
  2. Har inte läst nåt med Maggie än men har hört lite olika tycken än så länge. Får se om jag tar tag i någon bok av henne snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes böcker har ett ganska långsamt tempo men är du ok med det kommer du nog gilla dem.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...