söndag 8 december 2013

Recension: Friends with boys av Faith Erin Hicks

Canon EOS 1100D

Titel: Friends with boys
Författare: Faith Erin Hicks
Förlag: First second
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 220

(Utläst den 23 november 2013)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
After years of homeschooling, Maggie is starting high school. It's pretty terrifying.

Maggie's big brothers are there to watch her back, but ever since Mom left it just hasn't been the same.

Besides her brothers, Maggie's never had any real friends before. Lucy and Alistair don't have lots of friends either. But they eat lunch with her at school and bring her along on their small-town adventures.

Missing mothers...distant brothers...high school...new friends... It's a lot to deal with. But there's just one more thing.

MAGGIE IS HAUNTED.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Handling:
Var ett tag sedan jag köpte hem den här och hade faktiskt glömt bort det. Så jättekul att jag hittade den här hemma i min olästhög just när jag var som mest sugen på ett lättläst seriealbum.

Albumet handlar om en tjej som efter flera år av homeschooling äntligen ska börja på High school. Dock tycker hon att det är ganska läskigt eftersom hon aldrig har haft några riktiga vänner förutom sina galna äldre bröder. Och hur ska det gå när hon dessutom är förföljd av ett spöke?

Jag tycker det här albumet på många sätt påminner om Anya's Ghost som ni nog vid det här laget vet att jag älskade. Jag kan nästan garantera att du som gillade det albumet även kommer att gilla det här.

Personligen gillade jag detta albumet ganska mycket. Inte det absolut bästa jag har läst, men det var helt klart underhållande och rätt så mysigt. Jag tyckte även om tecknarstilen. Den föll mig i smaken eftersom den påminner om tecknarstilen i Anya's Ghost. (för att se hur albumet ser ut inuti, kika här under.)


Lite bilder på hur albumet ser ut inuti för er som är intresserade:



   

Sammanfattning och betyg:
Ett riktigt bra album som jag verkligen tyckte om. Gillade historien och tecknarstilen. Rekommenderar därför detta till alla som har gillat mina recensioner på tidigare seriealbum. Detta var också riktigt bra.

Betyget blir fem av fem. Kanske inte en lika stark femma som Page by Paige, men ändå en femma. För det här är helt okej. Faktiskt riktigt bra. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...