tisdag 31 december 2013

Summering av årets utmaningar.

Utmaningar 2013.


Här är alla mina utmaningar som jag satte för 2013.

Grönt står för att jag klarat utmaningen.
Gult står för att jag varit väldigt nära att klara utmaningen.
Rött står för att jag inte klarat utmaningen.

30 days of books-utmaningen:
(forts. under 2013)

  Day 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
          16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 Check!

Läsa minst 100 böcker under 2012. Se min Reading Challenge på Goodreads. 100/100 Check!

2013 Mythology Challenge
 04/10 Ej avklarad.



Klassiker-utmaningen

3/5 Ej avklarad.
 

Tre på tre-utmaningen

Jag bestämde mig för att läsa tre Lisa Jewell-böcker på tre månader i Pocketlovers utmaning.
3/3 Check!
Läsa alla mina hyllvärmare som har stått alltför länge i hyllan:
The Host av Stephenie Meyer
Det bästa av allt - Rona Jaffe
Lock & Key - Sarah Dessen

Hate List - Jennifer Brown
Halo - Alexandra Adornetto
4/5 Ok.

Avsluta de serier som jag har påbörjat:
The Maze Runner-trilogin av James Dashner
Uglies av Scott Westerfeld
Fifty shades-trilogin av E.L. James
Hex Hall-trilogin av Rachel Hawkins
Grottbjörnens folk av Jean M. Auel
Enchanted Forest chronicles av Patricia C. Wrede
The wolves of Mercy falls av Maggie Stiefvater
Crank-trilogin av Ellen Hopkins
Unearthly-trilogin av Cynthia Hand
Belly-trilogin av Jenny Han
Starcrossed-trilogin av Josephine Angelini
Persikosommar-trilogin av Jodi Lynn Anderson
Legenden om Morwhayle av Peter Bergting
Across the Universe-trilogin av Beth Revis

09/12 Ok.

Enligt O:s Boktolva. (D.v.s. Läsa tolv författare som jag inte läst något av tidigare.) Här listar jag så många författare jag kan komma på. Målet är alltså att klara av tolv av dessa.

Maria V. Snyder
Courtney Summers
Nicholas Sparks
Veronica Roth
Kendare Blake
Chris Colfer
Rick Riordan
Melissa De La Cruz
Charlie Higson
George Orwell
Josephine Angelini
Cynthia Hand
Victor Hugo
Emily Brontë
Lisa Schroeder
Alexandra Adornetto
08/12 Ej avklarad. 

Kommentarer:
Jag klarade alltså av tre av mina utmaningar och misslyckades med tre så ja... Det gick ju halvbra alltså. Men jag känner mig ganska nöjd med min läsning över lag. Hann med en hel del och jag lyckades ju avsluta ett par serier iallafall. Så jo, jag känner mig ganska nöjd med årets läsning.

Hur har det gått för er andra med era mål?

För att läsa mer om årets läsning och vilken den bästa serien och boken var bl.a,  läs mitt förra inlägg här nedan. Jag kommer också att lägga upp ett inlägg med nästa års utmaningar så småningom. Men det får nog bli efter flytten.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha avslutat så många serier, ett av mina läsbekymmer är att jag inte läser färdigt nånting nästan. Tycker du verkar ha fått en hel del gjort 2013 :)

    SvaraRadera
  2. Tack Elen. Ja, det känns som att jag fått en del gjort iallafall.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...