söndag 26 januari 2014

Det trodde ni inte va?

Att lilla jag som mest läser oskyldig YA och feel-good totalt har fastnat i Fifty Shades-träsket? Hur kunde det ske? Fattar ingenting.

Ni vet ju att jag verkligen avskydde första och även andra boken. Blev endast två tassar till båda två. och det var dessutom två väldigt svaga tassar. Jag tyckte böckerna var värdelösa men av någon märklig anledning fastnade jag ändå lite och ville veta hur det skulle gå.

För några dagar sedan så fick jag dock av någon oförklarlig anledning lust att plocka upp tredje delen. Kan ha något att göra med att jag även under detta år satsar på att läsa ut så många serier som möjligt. Men jag har faktiskt inte varit sugen på sista delen alls förrän nu.

Och nu är jag lite över halvvägs in och jag kan verkligen inte sluta läsa. Jag är helt fast. För ja, det är absolut mer action i den här boken. Här är det faktiskt spännande. På riktigt. Jag skiter fortfarande i sexet, jag är mest intresserad av karaktärerna och vad som ska hända med dem, och ja här händer det äntligen lite grejor.





Har dock inget jätteintresse för filmen, men liiiite nyfiken är jag nog.

Vad tycker ni andra? Är det bara jag som inte gillat serien men ändå vill läsa vidare?

6 kommentarer:

  1. Jag läste första boken men det fanns verkligen inget i den som jag gillade så jag slutade där och har inget sug alls efter de andra två böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag också skulle känna så, vilket jag ju delvis gjorde också efter att läst första boken.

      Radera
  2. Om jag skall vara helt ärlig så vill jag läsa dom. Man blir ju lite nyfiken på vad alla tycker är så bra :)
    http://micronovell.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville inte läsa först, men sedan blev jag nyfiken och ville veta vad alla pratade om. Hade jag inte blivit det så hade jag aldrig läst dem.

      Radera
  3. Har inte ens gett den en chans än. Så om jag alls ska se filmen (kan den vara sevärd?), vill jag läsa böckerna först. Är de läsvärda? Jag är nyfiken, måste jag erkänna, men lite anti samtidigt. Är annars inte min typ av läsning (läser mest fantasy annat, blandat med lite allt möjligt annat visserligen, historiska romaner t.ex.). Men samtidigt, skulle vilja läsa dem för att det kanske kan klassas som research till mitt eget romanskrivande (jag skriver på min första mainstreamroman). Om de nu är bra psykologiskt sett. Vad tycker du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många frågor här.
      Jag tycker att första boken absolut inte är bra. Men det är så sjukt egentligen att man på nåt sätt sugs in iallafall bara för att man vill veta mer om karaktärerna och vill ha svar på varför de eller huvudsakligen varför Christian Grey beter sig som han gör. Vad är bakgrundshistorien och kommer han att bli "normal"? Hur kommer det sluta. Det var DET som gjorde att jag fortsatte att läsa. Jag struntade typ i allt sex och ville bara veta mer om karaktärerna. Tredje boken tyckte jag faktiskt var bra, det var lite mer handling och det var ganska spännande faktiskt att läsa upplösningen. Så orkar man sig igenom de två första delarna så kan det vara värt det för att se hur det slutar.

      Sedan läste jag dem främst för att jag känner att jag inte kunde klanka ner på dem om jag faktiskt inte ens visste vad de handlade om. Så läste de till en början bara för att få reda på vad det var egentligen. Vad alla snackade om. Sedan är inte språket spec bra men tycker ändå att böckerna har ett underhållningsvärde absolut.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...