lördag 11 januari 2014

Månadsrapport: December

Här kommer äntligen min månadsrapport för december. Bättre sent än aldrig.


Canon EOS 1100D



Läst i december 2013;

111. The Death Cure - James Dashner
110. North Pole Reform School - Jaimie Admans
109. Let it snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

108. Shades of Earth - Beth Revis
107. Bröllopsfixaren - Marita Conlon-McKenna

(Naomis och Elys kyssförbudslista - Rachel Cohn & David Levithan)
Gav upp
106. Forever - Maggie Stiefwater
105. The thirteenth tale - Diane Setterfield


Totalt lästa böcker:
7
Antal böcker lästa på engelska: 6
Antal böcker lästa på svenska:
1

Bästa boken var: Åh, alla böcker var bra den här månaden tycker jag, men får nog säga Let it snow och Shades of Earth. Nästan alla böcker jag läste den här månaden var riktigt, riktigt bra.

Sämsta boken var:
The thirteenth tale. Lite för långsam för min smak.

Månadens överraskning: Let it snow. Trodde inte alls att den skulle vara så bra. Men jag älskade den verkligen så den kommer jag nog att läsa om någon gång. Kanske redan till nästa jul.

Månadens besvikelse: Naomi och Elys kyssförbudslista. Jag trodde jag skulle älska den, men slutade med att jag inte ens läste ut den då jag satt och irriterade mig på översättningen hela tiden. Ska köpa den här boken på engelska istället och ge den ett nytt försök.

Böcker jag gav upp: Naomi och Elys kyssförbudslista.

Sammanfattning av månaden: En riktigt bra läsmånad. Inte många besvikelser. Speciellt nöjd är jag med mina temaböcker den här månaden. Har älskat de båda två.

Planerar att läsa i januari: Har ganska mycket att stå i nu under januari och har ännu inte avslutat mitt vinter/jultema så det är prio 1. Jag håller även på att avsluta Liftarens guide till Galaxen som har tagit mig en hel evighet att avsluta.

_________________________________________________________________________________


Struntar i att visa upp vilka filmer och tv-serier jag sett den här månaden eftersom det knappt är några. Har haft så fullt upp att det inte funnits någon tid över för sånt.

4 kommentarer:

  1. Härligt när man får tag i bara bra böcker!

    SvaraRadera
  2. Jag vill verkligen läsa bröllopsfixaren. Tänkte köpa den förra sommaren, men det blev aldrig av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt mysig. Läs om du gillar feel-good.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...