fredag 31 januari 2014

Månadsrapport: Januari

Canon EOS 1100D



Läst i januari 2014;   
008. Nikkis Dagbok: Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv - Rachel Réne Russell   
007. Fifty shades freed - E.L. James (e-bok) 
006. Sabrina the teenage witch: The magic within - Tania del Rio (seriealbum) 
005. Far from you - Lisa Schroeder
004. I stort sett menlös - Douglas Adams  
003. Ajöss och tack för fisken - Douglas Adams  
002. Livet, universum och allting - Douglas Adams 
001. Sparkle - Kaya McLaren

(Fifty shades Freed är inte med på bilden då det var en e-bok samt att alla delar i Liftarens guide till galaxen är i en och samma volum. Ser ni förresten att jag måste ha haft ett omedvetet tema i vitt,rosa och blått under januari, haha)


Totalt lästa böcker: 8
Antal böcker lästa på engelska: 3
Antal böcker lästa på svenska: 5

Bästa boken var: Far from you av Lisa Schroeder.

Sämsta boken var:  I stort sett menlös av Douglas Adams. Den var sjukt förvirrande. Jag ska som sagt läsa om den här serien nån annan gång. Hade lite lässvacka när jag läste denna.

Månadens överraskning:  Fifty Shades Freed. Trodde att jag skulle tycka den var mycket sämre än vad jag faktiskt tyckte.

Månadens besvikelse: Alla böcker i Liftarens Guide till galaxen. Det gick sååå segt att läsa ut den serien.

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: En halvbra läsmånad. Har inte haft så mycket tid att läsa. Iallafall inte i början av månaden med flytt och allt. Men tycker att det har blivit bättre nu i slutet av månaden. 

Planerar att läsa i februari: Jag kommer inom kort att inleda mitt kärlekstema parallellt med att jag ska försöka ta tag i Nyckeln på allvar.
_________________________________________________________________________________

Har inte blivit mycket tv-serier eller filmer denna månad heller. Men jag har sett lite gamla O.C-avsnitt och sedan har ju Pretty Little Liars dragit igång igen och den serien följer jag slaviskt. Men annars har det inte blivit så mycket. Jag och sambon har även börjat kolla på True Detective och det verkar lovande så här långt.

Tipsa mig gärna om bra tv-serier!

8 kommentarer:

  1. Jag följer också PLL, men det börjar ju bli så otroligt dåligt tycker jag. Det börjar balla ur totalt.
    Kan tipsa dig om American Horror Story

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips. det har jag aldrig sett.

      Radera
  2. Jag tipsar dig om The blacklist eller the mentalist. Bättre serier finns inte :)

    SvaraRadera
  3. Har tänkt börja läsa Liftarens guide till galaxen nu under våren. Den har stått alldeles för länge i bokhyllan.

    SvaraRadera
  4. Klickade mig vidare till din recension av Far from you, vilken vacker bok! Fick nästan habegär bara av omslaget

    SvaraRadera
  5. Den är riktigt fin och väldigt, väldigt bra också.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...