onsdag 15 januari 2014

Recension: The Death Cure av James Dashner

Canon EOS 1100D

Titel: The Death Cure
Författare: James Dashner
Serie: The Maze Runner #3
Förlag: Delacorte Press

Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 325


(Utläst den 31 december 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
 

Thomas knows that WICKED can't be trusted, but they say the time for lies is over, that they've collected all they can from the Trials and now must rely on the Gladers, with full memories restored, to help them with their ultimate mission. To complete the blueprint for the cure to the Flare.

What Wicked doesn't know is that something's happened that no Trial or Variable could have foreseen. Thomas has remembered far more than they think. And he knows that he can't believe a word of what WICKED says.

The time for lies is over. But the truth is more dangerous than Thomas could ever imagine.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om: 



Handling:
Jag har av någon anledning dragit mig för att läsa den här boken. Den har stått oläst i flera månader i hyllan och den största anledningen till det tror jag har varit att jag blev så besviken på The Scorch Trials. När jag läste den hade jag nästan glömt bort vad som hände i The Maze Runner och var okoncentrerad och satt och tänkte på annat under tiden som jag läste. Därför har jag varit orolig över vad jag ska tycka om den här avslutande delen. Jag drog mig för att läsa den, men nu måste jag säga att efter att ha läst den inte alls förstår varför jag väntade så länge.

Jag tyckte verkligen om den här boken, dock måste jag säga att det tog mig ett antal sidor innan jag kom ihåg historien och kunde känna mig hemma i James Dashners värld igen. Det tog ett tag, kändes bara förvirrande till en början och vad var det nu det handlade om igen? Men när minnet så sakteliga började återvända så var jag fast. jag kunde inte sluta läsa. Helt underbart. Jag ville bara veta hur det skulle sluta.

Spänning/Fart:
Åh, det är så där underbart som jag minns att The Maze Runner var. Spännande med cliffhangers och fast-paced. Kunde inte lägga boken ifrån mig.

Karaktärer:
Blev så ledsen över Newt... Varför? Ville inte att det skulle sluta så för honom. Och Teresa också... Spolier!

Skrivsätt:
Vore intressant att läsa någon annan serie av James Dashner för jag gillar verkligen hans sätt att skriva. Älskar fartfylld action med mycket cliffhangers.

Sammanfattning och betyg:
Den här serien har varit lite av en berg- och dalbana för mig. Första delen, The Maze Runner var fantastisk. Jag älskade den. Tvåan, The Scorch Trials var jag väl inte lika imponerad av och trean, var super. Totalt som serie tycker jag nog ändå att The Maze Runner förtjänar en fyra, vilket inte är fy skam.

Men The Death Cure är helt klart värd en femma. Älskade den! Läs den du också!








4 kommentarer:

  1. Är så sugen på att läsa denna serie!

    SvaraRadera
  2. Förhandsbokade denna och har fortfarande inte läst den... Men blev mer sugen nu. Får ta tag i det när jag kommer tillbaka till lund!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...