fredag 24 januari 2014

Recension: Far from you av Lisa Schroeder

Canon EOS 1100D

Titel: Far from you
Författare: Lisa Schroeder

Förlag: Simon Pulse
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 355

Denna bok ingår i temat: Vinter/Jul. En video finns nu uppe där jag pratar om temat som helhet  samt de andra böckerna jag läste.


(Utläst den 19 januari 2014)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
 


Lost and alone down the rabbit hole.

Alice thought she knew
what solitude was:
Her mother--gone
Her father--remarried with a newborn
daughter.
Now 
trapped
in the icy embrace
of a deadly snowstorm
Alice faces the true meaning of loneliness.
But hope
may not be as far away
as she thinks.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om: 



Handling:
Första boken jag läser av Lisa Schroeder och jag blev verkligen positivt överraskad då jag aldrig trodde att hon skulle skriva lika bra som Ellen Hopkins, som ju är den enda versförfattare jag har läst tidigare. 
Tyckte om den här boken jättemycket. En fin berättelse som handlar om en tjej, Alice som har svårt att komma över sin mammas död och att acceptera sin pappas nya fru. En stor del av berättelsen utspelar sig i bilen då Alice sitter fast i en snöstorm tillsammans med sin styvmor.

Spänning/Fart:
Ganska långsamt tempo, men blev ändå riktigt spännande i slutet när de satt fast i bilen i snöstormen. Jag satt som på nålar och kunde inte sluta läsa!

Karaktärer:
Jag gillade alla karaktärer och åh, vad söt Alices pojkvän verkade vara också.

 
Skrivsätt:
Gillar verkligen Lisa Schroeder, kommer definitivt att läsa fler böcker av henne.

Sammanfattning och betyg:
En riktigt positiv överraskning. Gillade verkligen den här boken, skrivsättet, karaktärerna, spänningen i slutet. Så bra!!!



Det blir full pott. Läs den här om ni gillar versböcker. En riktigt fin berättelse och jag ÄLSKAR omslaget. Så gulligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...