onsdag 8 januari 2014

Recension: Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle

Canon EOS 1100D

Titel: Let it snow
Författare: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Förlag: Penguin UK

Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 368


Denna bok ingår i temat: Vinter/jul. Temavideon där jag pratar mer om den här boken kommer som vanligt upp när jag avslutat alla böcker i temat.

(Utläst den 27 december 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads: 
An ill-timed storm on Christmas Eve buries the residents of Gracetown under multiple feet of snow and causes quite a bit of chaos. One brave soul ventures out into the storm from her stranded train and sets off a chain of events that will change quite a few lives. Over the next three days one girl takes a risky shortcut with an adorable stranger, three friends set out to win a race to the Waffle House (and the hash brown spoils), and the fate of a teacup pig falls into the hands of a lovesick barista.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om: 


Handling:
Första boken jag läste i mitt vinter/jultema och kan börja med att säga att jag verkligen älskade den här boken. Jag blev förvånad själv över hur mycket jag tyckte om den eftersom jag vanligtvis inte gillar noveller. Men det här var annorlunda. Så mysigt att läsa den här runt jul verkligen.

Men jag älskar verkligen att de tre historierna ändå vävs samman och att det finns en koppling mellan dem. Boken innehåller alltså tre st. noveller som alla är skrivna av de tre författarna. John Green har skrivit en, Maureen Johnson en... ja, ni fattar. Alla tre berättelserna har ett samband och utspelar sig allihop parallellt eller i samband med de andra utan att för den skull vara beroende av varandra.

Jag var helt säker på att jag skulle gilla John Greens berättelse bäst innan jag plockade upp den här boken. Men faktiskt inte. Det var nog hans berättelse jag kom att gilla minst av de tre. Älskade däremot de andra två och John Greens var bara okej tycker jag. Absolut inte dålig, men de andras var bättre och fångade mig mer.

Karaktärer:
Ja, jag gillade alla karaktärer i de här novellerna. Ingen som stack ut mer än någon annan tyckte bara att alla berättelser var jättemysiga!  Och åh, jag vill också ha en minigris nu!! :) Men blir nog inget med det... En hund och ett akvarium får nog räcka. Haha.

Skrivsätt:
Blev jättesugen på att läsa mer av Maureen Johnson och Lauren Myracle efter att ha läst den här boken. Gillade verkligen deras sätt att skriva.

Sammanfattning och betyg:
Riktigt mysig julbok. Älskade den verkligen. Hoppas att det skrivs fler böcker som den här. Urmysig verkligen!


Blir högsta betyg. Läs den om ni vill ha något mysigt att läsa kring jul.







4 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...