torsdag 30 januari 2014

Recension: Sabrina the teenage witch - The magic within

Canon EOS 1100D

Titel: Sabrina the teenage witch - The magic within
Författare: Tania Del Rio
Förlag: Archie Comics
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 256
 
(Utläst den 21 januari 2014)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Beskrivning från Goodreads:
Sabrina Spellman is your average teenager by day, attending Greendale High where her major crush, Harvey, plays for the school basketball team. But by night, Sabrina enters the Magical Realm, where she hones her witchcraft and attends Charm School with the handsome and mysterious Shinji.

Start from the very beginning as Sabrina deals with her two eccentric aunts and her conflicting lives in the Mortal and Magic Realms . . . and stumbles into the beginnings of a plot that will reshape the magical world at its foundation!

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
De flesta känner nog till Sabrina och har sett tv-serien som gick på tv. För mig är det här riktig nostalgi och jag blev riktigt glad när jag såg att serien finns som manga.

Mangan skiljer sig dock en del från tv-serien och nej det är inte riktigt samma sak. Men är man bara medveten om det så tror jag absolut att man kommer att gilla mangan också. Det gjorde iallafall jag, men jag gick inte in med någon förväntan om att det skulle vara samma sak.

Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Mangan innehåller tre karaktärer: Sabrina och två killar och här har vi den största skillnaden om man jämför med tv-serien. Här handlar det mycket om vilken kille som ska bli Sabrinas pojkvän. Ska det bli Harvey eller ska det bli Shjinji? Harvey är ju killen man kommer ihåg från tv-serien, men i mangan är det en annan kille med också. Han heter Shinji, har blått hår och är den coole killen som alla tjejer bli kära i. Harvey däremot är Shinjis raka motsats och är blyg och tillbakadragen.

Största delen av den här boken handlar om vem av killarna som Sabrina ska välja och ja, man blir lite irriterad på henne ibland och hur naiv hon är så ja jag himlade med ögonen både en och två gånger under läsningens gång.

(Sedan får jag ju inte glömma bort Salem heller. Så, ok egentligen fyra karaktärer, haha.)

Skrivsätt/Tecknarstil:
Gillar tecknarstilen. Tania Del Rio är duktig.


Sammanfattning och betyg:
Tyckte verkligen om den här boken och är redan sugen på att beställa hem nästa del. Den får nog inkluderas i nästa bokbeställning.

Det blir fem tassar för det här var riktigt bra. Lite förutsägbart och fånigt ibland, men hög nostalgifaktor och riktigt mysig läsning.




Introt till Sabrina The Teenage witch. ^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...