lördag 18 januari 2014

Twitterrecension.

Blir bara en twitterrecension denna gång också. Har hållit på att försöka ta mig igenom den här boken i flera månader och nu äntligen är den utläst.



Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
(Utläst 16 jan 2014)
"Denna bind-up innehåller alla böckerna i serien och har tagit mig ca ett halvår att avsluta. Bind-ups nog inte min grej, blir så stressad av att de är så tjocka. Jag gillade första boken, men sedan blev jag mer och mer stressad och det kändes som jag aldrig blev klar med den här serien. Fick svårare och svårare att fokusera ju mer jag läste. Ska nog läsa om den vid något annat tillfälle då jag har mer tid och kan koncentrera mig mer på handlingen. Tyckte allt var ganska förvirrande mot slutet. Men jag gillade som sagt första boken ganska mycket och har aldrig läst något liknande. Så blir ju självklart ett ok betyg iallafall."
Betyg: 3/5 tassar


Innehåller:

Liftarens guide till galaxen
Restaurangen i slutet av universum
Livet, universum och allting
Ajöss och tack för fisken
I stort sett menlös

4 kommentarer:

  1. Har också denna utgåva och har tänkt påbörja den under våren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, men ha inte så bråttom som jag hade. Var svårt att hänga med i handlingen när man typ bara ville läsa ut den och börja med en annan. Ska läsa om när jag har lite färre böcker i olästhögen att känna mig stressad över.

      Radera
  2. Funderar på att låna den som ljudbok och lyssna samtidigt som jag läser. Har läst de första två böckerna (har också en fet samlingsvolym) men hade så svårt att hänga med i allt som hände och orkade bara läsa ca 3 sidor åt gången :S Hade varit riktigt skönt att få bort den från olästhyllan. Strongt jobbat, Nelly!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elen. Ja, oj vad jag fick kämpa... hade dock som du nämner svårt att hänga med i handlingen i de senare delarna och har fortfarande inte riktigt klart för mig hur det slutade, hmmm... men kommer absolut att läsa om de en annan gång och hoppas förstå mer då. Nu får den iallfall flytta till lästhyllan tills det är dags för omläsning.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...