lördag 15 februari 2014

I min brevlåda (59): En trevlig liten bokhög!

Har skaffat hem lite nya böcker de senaste veckorna så tänkte jag kunde visa upp dem i ett I min brevlåda-inlägg. Orkar inte spela in någon video så får räcka med ett vanligt inlägg denna gång.

Åh, vad jag är pepp på alla dessa böcker!




Först ut har vi ett rec-ex från Rabén & Sjögren som jag länge längtat efter, Stjärnmärkt av Jessica Spotswood. Tack så mycket för det! Sedan har vi en bok som jag har suktat efter ända sedan jag såg en intervju med Bea Uusma för länge sedan och tyckte att hennes bok lät väldigt intressant. Sedan glömde jag bort det och återfann boken hos Elen på Bokpotaten. Att Elen älskade den gjorde mig ju inte mindre intresserad direkt. Av någon outgrundlig anledning blev jag mer och mer intresserad och kunde verkligen inte vänta till bokrean med att få hem den så jag skickade ut sambon på en mission att leta reda på denna bok åt mig idag. Tog honom ett bra tag att hitta den och då var det inte ens den illustrerade utgåvan, men det skiter jag i. Jag ska läsa Expeditionen: Min kärlekshistoria om det så är det sista jag gör.


Sista delen Shatter me-serien av min nya favoritförfattare Tahereh Mafi. Ska bli så kul att läsa Ignite me och jag planerar att läsa om hela serien inom kort. Sedan har vi The coldest girl in coldtown av Holly Black som jag varit nyfiken på länge.


Sist ut har vi Miss Peregrines home for peculiar children och fortsättningen Hollow City av Ransom Riggs. (Tahereh Mafis man <3) Hade ju första delen på svenska men vill läsa den på engelska istället då jag hört att den är mycket bättre på originalspråk.


6 kommentarer:

  1. Jag har hört mycket gott om Uusmas bok så måste ta och låna den någon dag. Och resten av böckerna är också sådana som ska läsas vid något skede. Bra bookhaul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jäkla nöjd med dessa böcker. Ska läsas asap.

      Radera
  2. Du är rätt söt när du är galen, Nelly :D Vi får hoppas att Expeditionen är underbar även utan illustrationerna!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill verkligen läsa "Expeditionen"! Jag har hört Bea Uusma prata om den i så många intervjuer och blivit smittad av hennes intresse för André-expeditionen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...