torsdag 27 mars 2014

Lässtatus.

Bild från mitt Instagram.

Det går lite segt med läsningen just nu. Jag segar mig igenom fjärde Percy Jackson-boken. Har knappt kommit någon vart alls. Jag har läst ganska mycket den här månaden så det kan ju vara det, att det tog lite stopp. Plus att det faktiskt blev lite enformigt att bara läsa samma serie.

Dock är
det inte det att jag inte vill läsa. Jag har galet lässug... bara inte på de böcker jag precis nu håller på att läsa. Och givetvis har jag mest lust att läsa sådana böcker som jag inte äger.


Någon som har någon bra idé på hur man enklast löser detta problem? Sjukt frustrerande. Att vilja läsa hela tiden, bara ingen bok man äger.

6 kommentarer:

  1. Vet hur det är.. Har också haft en sån period och det jag gjorde då var att, om ekonomin tillät, köpte boken och ekonomin inte tillät gick jag till biblioteket :) Det är aldrig bra att tvinga sig igenom en bok! Har man inte lust att läsa boken ska man lägga sig ifrån den och läsa den senare, annars kan en egentligen sjukt bra bok bli helt värdelös.. man missar så många detaljer och läser för läsandets skull och inte för intresset!

    Så mitt tips, lägg i från dig boken och ta en tripp till bokhandeln eller biblioteket och läs en bok du är intresserad av att läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips. Tack! Jag och Percy kanske behöver ett break helt enkelt.

      Radera
  2. Känner igen det där. Det händer allt som oftast att det är en annan bok som jag är sugen på och då blir ju den som man håller på med oändlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt besvärligt alltså. Känns som Percy Jackson-boken aldrig tar slut liksom.

      Radera
  3. Ja sådant händer ju lite då och då. Förr hade jag tvingat mig igenom boken jag håller på med, men nu för tiden gör jag ett avbrott om jag känner så och läser något annat istället!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagt undan Percy Jackson för nu. Känner mig ganska mätt på den världen just för tillfället. Ska läsa vidare om några veckor.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...