söndag 9 mars 2014

Räknar ni omläsningar?

Hallå på er och förlåt för den dåliga uppdateringen den senaste veckan. Har ju inte uppdaterat någonting alls. Har varit galet mycket att göra på jobbet med sena kvällar och sedan tog vi en tur till Småland nu i helgen, så har inte funnits någon tid till att blogga alls. Men nu är jag tillbaka igen. Den kommande veckan blir förhoppningsvis lite lugnare (men man vet ju aldrig).

Nåväl... igår köpte jag hem en bok som jag velat ha ett tag nu, för att jag vill läsa om den och det fick mig att börja fundera... brukar ni räkna med omläsningar i antalet böcker ni läser? Kan man ens räkna med omläsningar på Goodreads? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Sorgligt egentligen att jag inte läst om en enda bok sedan jag började bokblogga, men så är det. Borde ta tag i det egentligen...


16 kommentarer:

  1. Jag räknar omläsningar! Det är ju fortfarande böcker man läser och på goodreads står det ju inte att det ska vara nya böcker i utmaningen. Och ja man kan räkna omläsningar på goodreads, vet att maddie på maddiesbokblogg gjorde ett himla bra inlägg hur man la in omläsningar.

    SvaraRadera
  2. Självklart räknar jag omläsningar! :) Man har ju ändå lagt ner tid på att läsa boken en gång till :) Men det är typ sjukt krångligt att markera omläsningar på Goodreads så det suger ju lite

    SvaraRadera
  3. Jadå, jag räknar omläsningar! Man läser den ju inte mindre bara för att man har läst den förut.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag räknar också omläsningar! Det är ju som sagt ett läst verk för 2014 (då t.ex.) oavsett om det är en omläsning eller en nyläsning (eller vad ska man kalla det?). (:

    SvaraRadera
  5. Såg precis det här inlägget innan jag läste detta..
    http://maddie-bokblogg.blogspot.se/2014/03/omlasningar-pa-goodreads-igen.html

    SvaraRadera
  6. Som sagts ovan; klart de räknas - lägger jag ner all den tid det tar att läsa Harry Potter för femtielfte gången så ska det minsann räknas, annars blir organisatören och statistikpotaten ledsen. Förresten; du var inte i Gränna när du ändå var i Småland å rände? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Elen!

      Vad roligt att du frågade det. Vi åkte förbi en skylt där det stod Gränna på... gissa vem som skrek till och tyckte att vi skulle åka dit? Men blev inget denna gång då det hade blivit en väldig omväg på den redan långa hemresan. Men tror absolut att det kommer att hända nästa gång. Kanske vid påsk när vi troligen ska till Småland nästa gång. Jag hoppas att sambon ska ha läst boken tills dess också.

      Radera
  7. Ja, omläsningar räknas absolut. På Goodreads ändrar du bara från "Read" till "Currently Reading" :)

    SvaraRadera
  8. Jag räknar med omläsningar i antal lästa böcker/månad och år, men inte i mitt Goodreads mål. Där räknar jag bara med böcker jag läser för första gången. Vet inte riktigt varför dock, det har bara blivit så. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...