tisdag 11 mars 2014

Recension: I heart you, you haunt me av Lisa Schroeder

Canon EOS 1100D


Titel: I heart you, you haunt me
Författare: Lisa Schroeder
Förlag: Simon Pulse
Utgivningsår: 2008
Språk: Engelska
Antal sidor: 227

Denna bok ingår i temat: Kärlek. Finns en video längre ner här på bloggen där jag sammanfattar temat.
 

(Utläst den 1 mars 2014)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 

Beskrivning från Goodreads:
Girl meets boy.
Girl loses boy.
Girl gets boy back...

..sort of.


Ava can't see him or touch him,
unless she's dreaming.
She can't hear his voice,
except for the faint whispers in her mind.
Most would think she's crazy, but she knows he's here.

Jackson.
The boy Ava thought she'd spend the rest of her life with.
He's back from the dead,
as proof that love truly knows no bounds.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:
Ytterligare en bok av Lisa Schroeder. Jag gillade ju verkligen hennes Far from you som jag läste för några månader sedan. Dock blev jag inte riktigt lika imponerad av den här boken. Tyckte inte att den var alls lika bra som Far from you. Vet egentligen inte varför... jag blev bara inte så berörd som jag önskat att jag skulle bli.

Handlingen kretsar kring huvudkaraktären Ava som nyligen har förlorat sin pojkvän i en olycka och hennes känslor efter denna fruktansvärda händelse. Nu tycker hon sig kunna höra pojkvännens röst och är övertygad om att han själ fortfarande lever kvar.



Karaktärer:
Jag vet inte... jag kände bara inte så mycket för den här berättelsen som jag hade velat göra. Jag förstod Avas känslor. Jag vet hur man nästan kan bli galen av saknad efter att någon dött. Jag har ju själv förlorat min pappa och kan därför känna igen mig mycket i det som Ava går igenom, men trots detta så blev jag alltså inte så berörd som jag önskat.
 
Skrivsätt: 

Gillar fortfarande Lisa Schroeders språk. Det är riktigt vackert men tyvärr räckte det inte riktigt denna gången.


Övriga tankar kring boken:
 
Fint omslag, kommer att se fin ut i hyllan tillsammans med min Far from you.


Sammanfattning och betyg: 

Inte så bra som jag hade önskat. Väldigt fint språk men blir nog bara en trea tyvärr.
 





2 kommentarer:

  1. Tycker inte heller att denna når upp till samma underbarhet som hennes andra böcker, tyvärr. Far from you och Chasing Brooklyn är mina favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska läsa Chasing Brooklyn snart också har jag tänkt.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...