lördag 15 mars 2014

Veronica Mars-filmen!

Jag vet... det här är en bokblogg och jag brukar sällan skriva om något annat än böcker här men igår hände en så speciell grej så jag känner att jag bara måste skriva av mig lite.

Jag är ett HUGE Veronica Mars-fan. Har varit i flera år... och när det blev tal om en film genom en kickstarter-kampanj så var jag inte sen att hänga på och sponsra filmen.

Och igår hade den premiär!


Därför tycker jag nu att det kan vara på sin plats med en liten recension. Så, filmen går inte på bio här i Sverige tyvärr så jag blev tvungen att hyra den på iTunes. Jag gjorde detta igår, men vågade inte trycka på play utan väntade med det till idag istället då jag inte ville att det roliga skulle ta slut så fort.

Så vad tyckte jag?

Jag hade lite önskemål inför denna film och det var:
Att Logan och Veronica skulle få ett lyckligt slut. Det var mitt allra största önskemål. Andra önskemål var att få se mycket av Wallace, Mac och Veronica tillsammans, lite härliga repliker Keith och Veronica emellan, samt att få återse Backup. Och självklart att filmen skulle kännas lika välskriven med rappa, roliga dialoger och den där typiska Veronica Mars-känslan som tv-serien hade.

Detta var mina främsta önskemål. Lyckades då filmen infria dessa?

Njaaa... jag hade extremt höga förväntningar på filmen, det är ju ändå fansen som har betalat då vill vi ju att det ska göras nåt vettigt för pengarna också.

Jag kan inte säga att jag helt blown away av filmen. Jag älskade den, men det var ju för att det var Veronica Mars... inte för att filmen var så bra i sig. Den var helt okej, missförstå mig inte. Men som fan är man ju lite partisk.

Här kommer lite spoilers:

Jag älskade att de se alla tillsammans igen. Det var det bästa med filmen, att få återse alla karaktärer. Jag älskar Veronica, hon är min absoluta favorit tv-seriekaraktär. Älskade scenerna med Keith och Veronica, älskar deras far - dotter-relation. Så fin! Tyckte att det var för lite scener med Mac och Wallace. De borde ha varit med mycket mer! Backup var inte med alls. Buuuuuuuu!!!!!! Det gjorde mig lite besviken. Och för att spara det bästa till sist:
Logan och Veronica... ååååh, vad jag älskar dem. Jag älskade alla deras scener ihop... dock hade jag hoppats på ett lite mer happy-ending slut. Nu kändes det lite konstigt, man vet ju inte om det verkligen kommer att bli dem på riktigt. Men kändes ju så... men känns ju som att de håller det öppet för en fortsättning trots allt.
Men jag gillade citaten i slutet om hur epic deras förhållande är.
Tyckte lite synd om Piz dock, han är ju en sådan fin kille och trots allt drama-free... så tyckte lite synd om honom att han blev dumpad även om jag alltid har och alltid kommer att shippa Logan/Veronica. Slutet tyckte jag om, att hon kände att det är i Neptune hon hör hemma trots allt. Dock hade jag tyckt att det skulle varit riktigt coolt om de kunde göra en spin off där hon typ kunde ha jobbat på FBI eller liknande. Veronica Mars som vuxen liksom. Det hade jag tyckt hade känts mer realistiskt också.

Någon mer som gillar Veronica Mars? Jag kan väl inte vara helt ensam om detta? Måste se om hela serien nu. (igen)

Och har ni sett det här förresten? WOW!!

5 kommentarer:

  1. Såg den precis, tyckte den var underbar!! ^^

    Och håller med om de flesta spoilersarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag vill ha en ny säsong!

      Hihi :)

      Radera
  2. Jag älskar också Veronica Mars och följde serien slaviskt när den fortfarande sändes. Har verkligen sett fram emot filmen nu och var så besviken när den inte skulle komma på bio här. Men vad bra att man kan hyra den via iTunes, det måste jag göra snarast!

    SvaraRadera
  3. Filmen var riktigt bra men hade oxå gärna sett veronica jobba inom FBI och haft sina vänner där kanske, det kändes tyvärr som att allting i neptune hade stått stilla när så få hade vuxit upp ... Måste se om serien snart igen!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...