lördag 12 april 2014

Glad nyhet!

Igår var en bra dag. Det var nämligen dagen då jag fick skriva på papper för ett fast jobb, vilket så klart är grymt skönt och härligt. Då jag alltid brukar köpa lite böcker när jag vill fira såna här saker så tänkte jag ju inte vara sämre denna gången.

Dock så brukar jag ju oftast slänga in en superstor beställning på massor med böcker. Det tänker jag inte göra denna gång då jag ju redan har så sjukt mycket olästa böcker redan. Utan den här gången skulle jag istället vilja unna mig någon enstaka lite finare och dyrare bok eller ett fint boxset utav någon favoritserie med nya omslag eller nåt i den stilen.

Problemet är att jag inte kan komma på vad som finns som jag skulle kunna köpa så jag behöver massor av tips och inspiration. Jag behöver alltså er hjälp! Tipsa mig i det här inlägget om fina boxsets eller fristående lite dyrare böcker man kan unna sig själv när man plötsligt har gått och blivit fast anställd.

Kram på er!

8 kommentarer:

  1. ÅHHH GRATTIIIIIS!!!!!! hoppas du trivs bra med ditt jobb ^^ <3 Jane Austen: Seven Novels är ju en sjuuukt fin inbunden jätte-bok med alla Jane Austens verk, om du känner för att läsa lite klassiker :) Eller Harry Potter: page to screen av Bob McCabe, om du är på Harry Potter-humör. Eller kanske rent av Harry Potter-boxen med de nya omslagen som släpptes för några månader sen? (om du inte har den redan, kan inte minnas vilka som köpte den XD )Kan inte komma på några andra fina box-sets just nu dock. Grattis igen!!! <3<3

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, grattis!
    Många gamla klassiker har kommit ut med nya fina omslag, kanske kunde det vara något? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ta mig en titt och tack.

      Radera
  3. Grattis. Så roligt för dig!!

    SvaraRadera
  4. Grattis, Nelly :) Har funderat men kommer inte fram till så mycket. Finns ju två volymer till av Saga om du känner sug efter den. Inte jättedyra, men ändå. Eller om du är Disneynördig; köp en The Art of-bok till din favoritfilm. Har själv den till Tangled och älskar den. Har hört att en del av de böckerna är sämre, andra bättre, men det får man väl kolla upp isf :) Eller om du är bara allmänt Disney-glad: The Archieve Series. Dyra, gigantiska, underbara. Rekommenderar Design, om man gillar böcker med bara bilder, vill säga. Min hjärna älskar ju sånt :] Tycker absolut att du ska satsa på böcker som inte riskerar att fastna i olästhögen, grafiska romaner och liknande borde ju klara sig. Kollat in Delilah Dirk and the Turkish Lieutenant? Den är snygg, har inte läst den än men den står i olästhyllan och väntar tills den dag då jag förtjänat den :} Miriam tipsade idag och Locke&Key, verkar också riktigt bra! Några bilderböcker, kanske? Om du gillar Sven Nordqvist så ska du ha Var är min syster? Så är det bara! Och Hattjakten. Och om du gillar Pettson och Findus, köp dem allihop! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Var är min syster är så fin. Läste den då jag gick en bilderbokskurs på Lärarhögskolan.

      Ska fundera på Disney. Har inte hört talas om the art of-böcker. Ska kolla upp.
      Och tack!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...