tisdag 22 april 2014

En liten fundering kring teman och mitt bloggande.

Som ni säkert såg så lade jag upp en poll här tidigare idag där jag ville att ni skulle hjälpa mig att välja nästa tema. Jag var då lite kluven och kunde inte riktigt komma på vad jag skulle ha som nästa tema så jag lade upp lite förslag, både Back to the golden days teman och vanliga teman. Ni röstade på riktigt fint. Tack för det! Dock så märkte jag att ni nästan enbart röstade på mina vanliga teman och det fick mig att börja undra. Var inte Back to the golden days-teman lika roliga? Är det därför inte de fick speciellt många röster?

Nu valde jag att plocka ner min poll för att jag kände att det var ganska meningslöst att låta er fortsätta rösta eftersom jag ändå inte var sugen på några av de teman som ni röstade mest på. Förlåt, men jag lade bara upp de som exempel eftersom det var teman som funkade med de böcker jag har hemma.
(Tyvärr var jag dock inte sugen på någon av dem.)

Så tillbaka till min fråga: Jag känner mig inte längre så sugen på vanlig temaläsning, men jag vill heller inte bara köra Back to the golden days-teman om inte det är något som ni gillar att läsa eller se videos om.

Jag har sett att vissa Booktubers brukar ha omröstningar varje månad också men att de då väljer ut några hyllvärmare t.ex och så får läsarna rösta om vilken som ska bli månadens bok typ? Är det nåt som ni hellre skulle vilja se här på min blogg?


Sorry för ett långt inlägg, men ge mig gärna lite feedback för jag känner mig ganska clueless just nu.

6 kommentarer:

  1. Det där med hyllvärmare lät bra tycker jag :) Du kanske skulle kunna lägga ut en lista med några böcker och de 2 eller 3 böckerna som får flest röster blir månadens böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... vi får se. Kan absolut tänkas bli nåt jag börjar med..

      Radera
  2. Jag gillar idén med att plöja serier, så gör gärna det om du känner för det! Och om du inte känner för att köra något tema så låt bli :) Det viktigaste är inte att dina bloggläsare blir nöjda utan att du trivs med det du läser. Jag låter folk välja en bok per månad som jag ska läsa, det känns lagom att hinna med utan att behöva stressa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Man ska ju vara sugen på det man läser....

      Radera
  3. Iiiih jag har sett att jättemånga booktubers har gjort en Marry, kiss or cliff tagg och det skulle vara jättekul om du gjorde en sån! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se. Kanske kan bli av nån gång..

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...