lördag 12 april 2014

Recension: Percy Jackson - Titanens förbannelse av Rick Riordan

Canon EOS 1100D


Titel: Titanens förbannelse
Författare: Rick Riordan
Serie: Percy Jackson
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 368
Rec-ex: Nej.


Denna bok ingår i mitt Back to the golden days-tema. En video där jag sammanfattar temat finns nu uppe på bloggen.

(Utläst den 23 mars 2014)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   

Beskrivning från Adlibris:
50% verklighet + 50% mytologi = 100% fantasy!

Möt Percy Jackson, som upptäcker att han faktiskt är född till att vara något mer än en vanlig människa ? Han är född till hjälte!

Halvguden Percy Jackson får ett nödanrop från sin gode vän Grover, satyren som alltid verkar hamna i trubbel. Den här gången har Grover hittat två nya halvgudar, de föräldralösa syskonen Bianca och Nico. De måste föras i säkerhet, undan monstren som är dem på spåren. Percy och hans vänner måste rädda dem. Men det är inte riktigt så enkelt...
 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:



Handling:
Dessa är alltså tredje delen i serien om Percy Jackson. I denna bok så får alltså Percy ett nödanrop från Grover som kämpar för att föra två nya halvgudar i säkerhet.

Fart/spänning:
Det är fortfarande spännande och det här har absolut varit den del i serien som jag har gillat mest. Känns som att det tagit ett tag för mig att fastna i den här serien. Men som sagt, detta är hittills den bok jag har tyckt mest om.

Karaktärer:

Tyckte slutet var jätteintressant och whoa, Nico! Son till Hades? Blev verkligen sugen på att läsa fortsättningen efter det slutet! Spoiler!


Skrivsätt:

Älskar humorn och den grekiska mytologin. Fick lite nog efter tredje boken trots att jag gillade den mest hittills. Blev lite tjatigt, men nu när jag väntat lite så börjar jag bli sugen på att plocka upp fyran igen. Ska nog göra det snart.


Sammanfattning och betyg:

Bäst hittills i serien. Börjar bli dags att plocka upp fortsättningen snart.

Betyget blir en stark trea!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...